۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷

آمریکا برای نجات دو سرکرده داعش بالگرد فرستاد

کد خبر : ۳۵۳۲۶۳
صراط: سخنگوی گروه «عصائب اهل الحق» عراق از عملیات هلی‌بُرن نظامیان آمریکایی برای خارج کردن سرکردگان داعش از بخش غربی موصل خبر داد.

«جواد الطلیباوی»، سخنگوی نظامی گروه «عصائب اهل الحق»، یکی از گروه‌های تشکیل دهنده نیروی بسیج مردمی عراق در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: نظامیان آمریکایی با اجرای یک عملیات هلی‌بُرن تلاش داشتند، دو نفر از سرکردگان گروه تروریستی تکفیری داعش را از بخش غربی موصل خارج کنند.

 سخنگوی عصائب اهل الحق افزود: نظامیان آمریکایی ظرف روزهای گذشته با انجام عملیات هلی‌بُرن در یکی از محله‌های بخش غربی موصل دو نفر از سرکردگان بارز داعش از این منطقه خارج و به نقطه نامعلومی منتقل کنند.

الطلیباوی با بیان اینکه آن دسته از عناصر داعش و سرکردگان این گروه که پیش‌تر موفق به خروج از موصل نشده بودند، هم اکنون در محاصره نیروهای نظامی و مسلح عراق هستند، افزود: حمایت و کمک آمریکایی‌ها به داعش علنی و آشکار صورت می‌گیرد تا در تلاشی مایوسانه طرح منطقه‌ای ناکام خود را نجات دهند.

سخنگوی نظامی گروه عصائب اهل الحق از دولت عراق خواست در قبال طرح‌ها و نقشه‌های آمریکا و تلاش سران این کشور برای ناکام ساختن پیروزی‌ها و موفقیت‌های مردم عراق هیچ‌گاه جانب تدبیر و هوشیاری خود را از دست ندهد.

الطلیباوی پیش‌تر در سخنانی، نظامیان آمریکایی را به تلاش برای فرار سرکردگان داعش از شهر راهبردی تلعفر متهم کرده بود که در محاصره بسیج مردمی است.