۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱

ولایتی: تا سال ۱۴۰۴ دیدگاه‌های رهبری را عملیاتی می‌کنیم

کد خبر : ۳۵۳۲۷۱
صراط: رئیس هیأت مؤسس دانشگاه آزاد گفت: تا سال ۱۴۰۴ می‌توانیم با استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد، دیدگاه مقام معظم رهبری را در حوزه علم، فناوری و فرهنگ عملیاتی کنیم.

به گزارش فارس، علی اکبر ولایتی رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد در نشست با روسای واحد‌های دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه آزاد به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان ظرفیت‌های فوق‌العاده و اثربخشی بسیاری دارد که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نقش مهمی در ایجاد این دانشگاه داشته و عبدالله جاسبی و حمید میرزاده هم زحمات زیادی کشیدند.

وی افزود: من سابقه 42 ساله تعلیمی در دانشگاه دارم و می‌دانم که کار تاسیس دانشگاه کار آسانی نیست، قبل از انقلاب در تاسیس یک دانشکده پزشکی و پس از انقلاب هم در تاسیس دانشکده روابط بین الملل وزارت امور خارجه نقش داشتم و می‌دانم که کار آسانی نیست.

ولایتی اضافه کرد: امروز دیدگاه‌های متعالی مقام معظم رهبری برای آینده این دانشگاه حکایت از اهمیت دانشگاه آزاد دارد.

وی گفت: دانشگاه آزاد نه دولتی است و نه خصوصی بلکه متعلق به نظام و در خدمت مردم است. اگر دانشگاه آزاد نبود تا این حد به نیازمندی‌های آموزش عالی جوانان ما توجه نمی شد، دانشگاه آزاد برای جوانان علاقمند به تحصیل سرمایه بزرگی است.

ولایتی با بیان اینکه در کمتر کشوری تا این اندازه ولع برای آموختن وجود دارد، گفت: تا زمانی که مردم برای علم‌آموزی اشتیاق نداشته باشند، تأسیس دانشگاه کار عبثی است، ولی اشتیاق مردم ما بالاست، به طوری که از هزینه روزمره می‌زنند تا شهریه را پرداخت کنند، بنابراین وظیفه ما سنگین است و دین مضاعفی داریم تا به شکل متعالی به ظرفیت‌های دانشگاه آزاد توجه کرده و پاسخگوی نیاز علمی کشور باشیم.

وی افزود: تا سال 1404 که چشم‌انداز 20 ساله به پایان می‌رسد، می‌توانیم در علم و فناوری با استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد، دیدگاه مقام معظم رهبری را در حوزه علم، فناوری و فرهنگ عملیاتی کنیم.

ولایتی گفت: دانشگاه آزاد امانتی از سوی مردم و نظام در دست ماست و امیدواریم در تبیین اهداف تعالی نظام به خصوص اقتصاد مقاومتی نقش داشته باشیم.