۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳

پیکر «احمد عزیزی» تشییع و خاکسپاری شد‌

مراسم تشییع و اقامه نماز بر پیکر «احمد عزیزی» به‌ امامت آیت‌الله علما در محل مسجد جامع کرمانشاه برگزار و در قطعه «مقبرةالشعرا» باغ فردوس به خاک سپرده شد.
کد خبر : ۳۵۳۴۱۷
صراط: مراسم تشییع و اقامه نماز بر پیکر «احمد عزیزی» به‌ امامت آیت‌الله علما در محل مسجد جامع کرمانشاه برگزار و در قطعه «مقبرةالشعرا» باغ فردوس به خاک سپرده شد.

به گزارش تسنیم از کرمانشاه،  پیکر «احمد عزیزی» امروز پنجشنبه 19 اسفند ماه ساعت 10 صبح با اقامه نماز توسط آیت الله علما نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه در محل مسجد جامع کرمانشاه تشییع شد.

این شاعر انقلابی در ‌یک مراسم باشکوه بر دوش مردم قدرشناس کرمانشاه تشییع و در قطعه «مقبرةالشعرا» باغ فردوس کرمانشاه به خاک سپرده شد.

همچنین امروز رأس ساعت 14 بعدازظهر مراسم ختمی برای این شاعر متعهد و انقلابی با حضور میهمانان ویژه، شاعران نامی کشور، ادبا، اصحاب فرهنگ و هنر و مردم استان  در مسجد محمد رسول الله(ص) کرمانشاه برگزار می‌شود.

احمد عزیزی که در 9 سال گذشته در خلوت با خدا بود در همان روزهایی که سال 1386 بر اثر اختلالات کلیوی دچار عارضه مغزی شد و در تاریخ 16 اسفند به دیدار حق شتافت.

 احمد عزیزی آثار شعر و نثر ادبی متعددی دارد و شاعری با سبک منحصر به فرد است که این سبک به ‌صورت مثنوی در «کفشهای مکاشفه» جلوه کرده ‌است و تمایل سبک وی به معنویت و عرفان اسلامی با فرم جدیدی از مثنوی در شعر معاصر بی‌نظیر است که این سبک تأثیر بسیار زیادی در شعر معاصر گذاشته است.

کفش‌های مکاشفه، شرجی آواز، خاب‌نامه و باغ تناسخ، ترجمه زخم، باران پروانه، رودخانه رؤیا، ملکوت تکلم، سیل گلسرخ از جمله آثار این شاعر اهل بیت(ع) است. کنگره ملی احمد عزیزی نیز با حضور فرهیختگان و شاعران کشوری و استانی آبان ماه سال گذشته در تالار انتظار کرمانشاه برگزار شد و از تندیس کتاب‌های وی رونمایی شد.