۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲

حضور ناگهانی فاطمه هاشمی در دانشگاه علامه

کد خبر : ۳۵۳۵۹۷
صراط: معاون سیاسی بسیج دانشگاه علامه گفت: اخیرا انجمن اسلامی دانشگاه علامه برنامه‌ای را برگزار کرد که طبق تبلیغات قرار بود محسن هاشمی و منتجب‌نیا در آن حضور داشته باشند ولی در روز برنامه، ناگهان با حضور فاطمه هاشمی مواجه شدیم.

علی کیان معاون سیاسی بسیج دانشگاه علامه طباطبایی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به حضور ناگهانی فاطمه هاشمی در دانشگاه علامه گفت: اخیرا خانم فاطمه هاشمی بدون اعلام قبلی و با تغییر یکباره مدعوین برنامه انجمن اسلامی به دانشگاه علامه آمد و سخنانی را مطرح کرد.

وی افزود: بر اساس اعلام انجمن اسلامی تا روز قبل از برنامه قرار بود محسن هاشمی و حجت‌الاسلام منتجب‌نیا در دانشگاه حضور داشته باشند ولی در روز برنامه، ناگهان با حضور فاطمه هاشمی مواجه شدیم.

کیان تاکید کرد: سوال ما این است که آیا روند قانونی برای حضور او در دانشگاه طی شده یا نه و پیگیر این موضوع هستیم. این خانم در سخنانش گفته است که حاضر به پرسش و پاسخ نیست. چون در صورت پرسش دانشجویان مجبور به افشای حقایقی است که مردم تحمل آنرا ندارند.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: بنده به عنوان یک دانشجوی پرسش‌گر سوالاتی را مطرح می‌کنم تا ببینیم آیا چنین حقیقتی وجود دارد؟ یا حقایق، چیزهای دیگری است که بر طبق منش همیشگی خانواده هاشمی در فرار به جلو، بنا به پوشاندن آنهاست.

وی گفت: همه می‌دانند که مرحوم هاشمی از پرنفوذترین افراد در نظام بودند و مثلا ابهامات زیادی راجع به فشار بر دستگاه قضایی در زمان محاکمه فرزند ایشان، مهدی هاشمی، مطرح است و اینکه حتی بعد از محکومیت و وقت تحمل حبس هم این ابهامات ادامه دارد و این سوال مطرح است که چگونه یک محکوم زندانی اینقدر می‌تواند آزادی عمل داشته باشد؟ اینها از نظر عمومی مربوط به نفوذ آقای هاشمی است.

وی ادامه داد: همه می‌دانند که ایشان صاحب ارتباطات قوی و طولانی با طیف گسترده‌ای از مسئولین و علما و زمامداران دنیا بودند. چگونه چنین کسی در صورت مرگ غیرطبیعی از پیگیری پلیسی و قضایی دقیق محروم خواهد بود؟ چگونه در سطوح عالی امنیتی برای چنین مطلبی جلسه‌ای تشکیل نمی‌شود و رسیدگی صورت نمی‌گیرد؟ شما می‌دانید که چنین نیست و در همان روزهای اول این روندها طی شده است.

کیان تاکید کرد: افرادی از نزدیکان سیاسی و مسئولین بهداشتی و درمانی در چندین مورد روایت فوت را مطرح کرده و ابهامات را پاسخ داده اند و حتی آقایان محمد و محسن هاشمی هم این روایت را در مصاحبه‌ها گفته‌اند با این حال این ادعای خانم هاشمی چه معنایی دارد؟

وی ادامه داد: در کنار ابهامات مطرح شده شما، سوالات دیگری وجود دارد و استنکاف خانم هاشمی از سوال و جواب به خاطر عدم توانایی در پاسخ به آن پرسش‌هاست.

کیان گفت: مرحوم هاشمی در جای جای عمرشان مخصوصا در سالهای اخیر ادعای دوستی و عشق امامین انقلاب را مطرح می‌کردند ولی وقتی ما به زندگی مبارزاتی قبل انقلاب و به سالهای مسئولیت بعد انقلاب ایشان نظر می‌کنیم با وجود تلاشهای بسیار و زحمات طولانی، عدم تبعیت از امام و رهبری را در مسائل مهم می‌بینیم. مثلا در فقره حمایت از سازمان مجاهدین در قبل از انقلاب، برای همه پژوهشگران تاریخ این عدم تبعیت روشن است. یا نامه های تند ایشان به امام در زمان بنی صدر هم قابل رد کردن نیست.

وی افزود: فقره قائم مقامی مرحوم منتظری نیز مسئله‌ای است که همه می‌دانند ایشان علی‌رغم نظر صریح امام این موضوع را در خبرگان مطرح کردند و آن همه هزینه به کشور تحمیل شد. مسئله قطعنامه و مخالفت ایشان با نظر امام در مورد پایان دفاع مقدس هم موردی است که بعد از 30 سال برکسی پوشیده نیست.

کیان تاکید کرد: اما از امهات موارد عدم تبعیت ایشان از امام و رهبری موضوع مذاکره و رابطه با آمریکاست. مرحوم هاشمی با وجود علم کامل به نظر، امام و رهبری دائما به دنبال این رابطه بودند و البته در همه موارد از جمله مک فارلین، آزادی گروگانهای آمریکایی، دور اول مذاکرات هسته ای و برجام صحت حرف امام و رهبری ثابت شده و آمریکایی ها در همه این موارد قابل اعتماد نبوده‌اند.

وی افزود: مطلب دیگر که از موارد اساسی است لزوم ساده زیستی مسئولین است که مورد تاکید امامین انقلاب بوده است و ایشان مخصوصا از سالهای بعد از جنگ رویه و عملکرد کاملا متضاد را در مورد اطرافیان و مسئولین زیر دست خود داشتند و همه می‌دانند که ایشان توانایی بر عوض کردن این مسیر را داشته اند ولی به خاطر اختلاف اعتقاد با نظر رهبری آنرا پیگیری نکردند و مورد دیگر فتنه سال 88 است که ایشان، فاصله و عدم تبعیت از رهبری را نشان داد و عملا با توجه به جایگاهشان تکیه گاه فتنه گران شد.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: این رئوس موارد عدم تبعیت ایشان است وگرنه موارد اختلاف گفتمانی بیش از آن است که در این مخاطبه مطرح شود.

وی خطاب به فاطمه هاشمی گفت: از هر کسی در این کشور درباره این عدم تبعیتها بپرسید همه تایید می‌کنند که چنین چیزی وجود داشته و ایشان علارغم زحمات زیاد، القای یک دو قطبی مضر را در درون نظام میکردند و خدا می‌داند که چه ضررهایی از این دوئیت به نظام اسلامی رسیده است.

کیان تصریح کرد: انقلابی که تا کنون حدود چهل سال طول کشیده و به خاطر اهداف بزرگش گردنه‌های سختی را رد کرده؛ و مردم شهید داده انقلابی، این رنجها را تحمل کرده اند؛ می‌توانست در مدت کوتاه‌تری به اهداف خود برسد ولی این عدم تبعیت‌ها که توسط ایشان و برخی خواص دیگر، فتنه‌ها و تاخیرهای زیادی را تحمیل کرده است.

وی گفت: مدعیان آقای هاشمی باید به این ملت رنج دیده پاسخگو باشند. باید جواب دهند که خوی کاخ نشینی برخی مسئولین این کشور از کجا آمده؟ آیا حضرت امام بارها نفرمود که خوی کاخ نشینی مضر است و اگر مسئولین کاخ نشین شوند باید فاتحه انقلاب را خواند (نقل به مضمون). آیا رهبری بارها و بارها مسئولین را به ساده زیستی تشویق نکردند و برطبق موازین اسلامی، تجمل گرایی مسئولین را مضر و ریشه خیلی از معضلات ندانستند؟

کیان گفت: خانم فاطمه هاشمی بگوید این مسابقه ثروت اندوزی و زیاده خواهی از راه غیر صحیح از کجا آمده؟ و چه کسی و چه جریانی علت العلل این روحیه در جامعه است. مبدا روحیه‌ای که موجب اختلاس‌های بزرگ مالی و فسادهای خانمان برانداز می‌شود از کجا آمده است؟