۰۹ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۵

انرژی هسته‌ای به کتب درسی می‌رود

کد خبر : ۳۵۴۵۷

رئیس سازمان انرژی هسته‌ای ایران گفت: دستاوردهای هسته‌ای بومی در کتاب‌های درسی گنجانده و به مدارس کشیده شود.

به گزارش صراط نیوز به نقل از فارس، آیین رونمایی از مجموعه نرم‌افزارهای نمایه «گنج جنگ» (فاز سوم) و از «ذره تا آفتاب» ظهر امروز در سالن شورای فرهنگ عمومی با حضور سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، فریدون عباسی رئیس سازمان انرژی اتمی، منصور واعظی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و محمدرضا اخضریان کاشانی مدیرعامل مؤسسه نمایه برگزار شد.

فریدون عباسی رئیس سازمان انرژی اتمی در این مراسم با تقدیر از دست‌اندرکاران و تهیه‌کنندگان نمایه «از ذره تا آفتاب» گفت: زیبایی و محتوای علمی و مطالبی مفید در نمایه «از ذره تا آفتاب» قابل تقدیر است.

*با زبان هنر توانمندی جوانان را در عرصه‌های علمی و فنی تقویت کنیم

رئیس سازمان انرژی اتمی تأکید کرد: متأسفانه صنعت سینما در غرب کشتار و رفتار وحشیانه خود در استفاده از سلاح هسته‌ا‌یی را توجیه می‌کند و صنعت سینما را در این راستا در خدمت گرفته‌ است. قطعاً دیده‌اید که فیلم‌هایی که توسط برخی از کشورهای غربی ساخته می‌شوند چگونه یک فرهنگ مبتذل را به سلاح هسته‌ا‌یی وصل می‌کنند تا بشر را از یک شهاب سنگ یا موجودات فضایی نجات دهند و به این شکل عملکرد خود را توجیه می‌کنند و به دنیا می‌گویند که منجی بشریت هستند.

عباسی گفت: ما باید از هنر استفاده کنیم تا بهتر این موضوعات را به جامعه معرفی کنیم تا جوانان باور کنند که می‌توان بسیاری از کارها را در کشور انجام داد. از جمله صدور خدمات علمی و فنی صلح‌آمیز در راه پیشرفت بشر.

*صنعت هسته‌ای ایران باید به جهانیان معرفی شود

به گفته رئیس سازمان انرژی اتمی، باید صنعت هسته‌ای خود را به هم‌وطنان داخل و خارج کشور و جهانیان معرفی کنیم؛ حال که از مسیر هسته‌ای شدن عبور کردیم و این دانش بومی شده و زحمات فراوانی کشیده است و دانشگاه‌ها و مراکز علمی زمینه‌ساز این حرکت بوده‌اند، باید این فعالیت‌های بومی به جهانیان معرفی شود.

وی با ارائه پیشنهادی ابراز داشت: مناسب است رسانه‌ها بیشتر به این موضوع بپردازند و در کتب درسی تغییراتی ایجاد و این دستاوردهای بومی تدریس و به مدارس کشیده شود.

عباسی در ادامه ضمن اشاره به اینکه افرادی که در جهان انرژی هسته‌ای را غیرصلح‌آمیز استفاده و کار خود را با ابزارهایی چون سینما و هنر توجیه می‌کنند، تصریح کرد: صنعت سینما در غرب برای توجیه کار خود با استفاده از هنر و هنرپیشه‌گان فعالیت می‌کنند و فیلم‌هایی ساخته می‌شود که در آنها کشورهای غربی فرهنگ مبتذل را از این طریق اشاعه می‌دهند تا به بشر بگویند اگر ابزار هنر و سینما در دستان ما باشد ما منجی عالم هستیم.

*رسانه‌ها باید تمام ابعاد فعالیت‌های هسته‌ای را به مردم معرفی کنند

وی در ادامه اظهار داشت: این نمایه مقدمه‌ای است برای معرفی فعالیت‌های هسته‌ای ما و برای ارائه اطلاعات بسیار مفید است.

رئیس سازمان انرژی اتمی با مخاطب قرار دادن رسانه‌ها عنوان کرد: رسانه‌ها باید تمام ابعاد فعالیت‌های هسته‌ای را به مردم معرفی کنند؛ چرا که می‌توان صدور خدمات علمی و فناوری صلح‌آمیز در راه آسان کردن زندگی بشر داشت.
وی در خاتمه تاکید کرد: امیدوارم ما ایرانیان پیش‌قدم شده و به جهانیان اعلام کنیم همه افراد می‌توانند از انرژی هسته‌ای در مسیر رفاه زندگی استفاده کنند.