۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵

درخواست کواکبیان برای افزایش تعداد اعضای شورای شهر

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خواستار افزایش تعداد اعضای شورای اسلامی شهر تهران شد.
کد خبر : ۳۵۶۹۰۴
صراط: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خواستار افزایش تعداد اعضای شورای اسلامی شهر تهران شد.

به گزارش مهر، مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس در جلسه علنی امروز خانه ملت با ارائه تذکر آئین‌نامه‌ای، اظهار داشت: وقتی لایحه‌ یا طرحی از سوی شورای نگهبان به مجلس بازگردانده می‌شود، کمیسیون تخصصی باید نظر کمیسیون‌های فرعی را نیز دریافت کند.

وی افزود: اما در طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور، بدون دریافت نظر از کمیسیون‌های فرعی، تعداد اعضای شورای شهر تهران را تغییر داده‌اند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در زمان شاه و طاغوت که اصلاً شورا را قبول نداشتند و انجمن شهری بود، تعداد آنها در تهران ۴۵ نفر بوده است؛ ما درخواست افزایش تعداد اعضای شورای شهر تهران را داریم.

کواکبیان تصریح کرد: اگر شما (لاریجانی) دستور بدهید، با توجه به اینکه این لایحه به کمیسیون شوراها ارجاع شده، ما پیشنهادات خودمان را در این رابطه مطرح می‌کنیم.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: اگر پیشنهاد شما در چارچوب موارد اعاده شده در طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور است، منعی ندارد؛ اما در غیر این صورت خلاف قانون است.