۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱

مناظره انتخاباتی در فرانسه با حضور 11 نامزد

شب گذشته 11 تن از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه در مناظره انتخاباتی شرکت کردند.
کد خبر : ۳۵۷۱۴۶
صراط: شب گذشته 11 تن از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه در مناظره انتخاباتی شرکت کردند.

به گزارش فارس، برای نخستین‌بار 11 نامزد انتخابات ریاست‌جمهور فرانسه در مناظره تلویزیونی شرکت کردند.

بنابر گزارش شبکه خبری «یورونیوز»، در این مناظره 3 ساعته برخی لحظات چالشی می‌شد و تمامی افراد تلاش کردند که در فاصله 3 هفته مانده به زمان برگزاری انتخابات، دو سوم از آرا رای‌دهندگانی که می‌گویند، همچنان در زمینه انتخاب نامزد مورد نظر خود تصمیم‌ نگرفته‌اند، را جلب کنند.

«مارینه لوپن» نامزد راست افراطی و «فیلیپ پوتو» از حزب چپ از نامزدهای جنجالی دیشب بودند. بدترین موضوع درباره حزب ملی پیشرو این بود که اعلام کرد که بر خلاف سیستم موجود اقدام خواهد کرد.

پوتو با اشاره به لوپن اشاره کرد که وی فوریه گذشته از مصونیت خود استفاده کرد و مانع از بازداشت وی شد.

لوپن هم درباره «امانوئل ماکرون» دیگر نامزد شرکت‌کننده در انتخابات گفت: «آقای ماکرون شما نباید چیز جدیدی باشید وقتی که مانند فسیل‌هایی که دست‌کم 50 سال دارند، صحبت می‌کنید.»

ماکرون در پاسخ به سخنان لوپن گفت: «شما همان دروغ‌هایی را می‌گویید که ما از پدر شما 40 سال پیش شنیدیم.»

تحولات اروپا، مهاجرت، اقتصاد مسایلی بودند که در این مناظره به آنها پرداخته شد.

فرانسوا فیون» با گرایش راست‌میانه، «بنوا مون» سوسیالیست و  «ژان لوک ملانشون» که از حمایت گرایش‌های کمونیستی برخوردار است، از دیگر نامزدهای شرکت‌کننده در انتخابات فرانسه هستند.

انتظار می‌رود که هیچکدام از نامزدها در دور نخست انتخابات که 23 آوریل (3 اردیبهشت) برگزار می شوند، نتوانند آرای لازم را به دست آوردند و 2 تن که بیشترین رای را کسب کنند، 7 ماه می در دور دوم انتخابات با هم رقابت کنند.