۱۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۸

انتقاد فولادگر از جوسازی‌های ارگان دولت

دولت نباید کوتاهی کار خود را با فرافکنی کمرنگ جلوه دهند، به راحتی می‌توان گفت که کوتاهی آن‌ها کار را به اینجا کشاند/ انتظار داشتیم که در سال جهاد اقتصادی در جهت رهنمودهای رهبری حرکت کنیم نه اینکه شاهد«اختلاس تاریخی» باشیم
کد خبر : ۳۵۷۴۲

فولادگر معتقد است که جریان دولتی برای گمرنگ جلوه دادن تقصیر خود در به وجود آمدن اختلاس بزرگ، سعی دارد با فرافکنی دیگران را مقصر این امر نشان دهد و این در صورتی است که همگان با مشاهده ظواهر امر به خوبی در می‌یابند که دولت با ضعف نظارتی خود عامل این اختلاس بوده است.

به گزارش صراط نیوز حمیدرضا فولادگر عضو کمیسیون صنایع در گفتگو با فردا سخنان روزنامه رسمی دولت مبنی بر قصور دستگاه نظارتی در پدید آمدن اختلاس تاریخی را فرافکنی آن‌ها دانست که در صورت ادامه این روند، مردم به کل نظام بی‌اعتماد خواهند شد. اینکه مسئولان در چنین موقعیتی، دیگری را مقصر بدانند، اصلا برای مردم خوشایند نیست.

وی بیان کرد: تمامی قوا در این ماجرا وظیفه‌ای را بر گردن دارد، اما این وظیفه برای قوه مجریه بیشتر و سنگین‌تر است؛ می‌بایستی آن‌ها بسیار پیش از این منشاء فساد در دستگاه خود را کشف و با عزل و نصب مسئولان و برخورد با عوامل اجرایی، جلوی بروز چنین اتفاقی را می‌گرفتند.

البته مجلس و دستگاه قضا هم باید با دقت و سرعت بیشتری این پرونده را بررسی و مرتبطان با این اختلاس را شناسایی و مجازات کنند.

فولادگر با تاکید مجدد بر اینکه دولت نباید کوتاهی کار خود را با فرافکنی کمرنگ جلوه دهند، افزود: به راحتی می‌توان گفت که کوتاهی آن‌ها کار را به اینجا کشاند.

وی ادامه داد: انتظارمان از دولتی که با شعار مبارزه با مفاسد اقتصادی روی کار آمد، این است که تمام همت خود را صرف پیگیری مقصران اختلاس کند نه حاشیه‌های آن؛ انتظار داشتیم که در سال جهاد اقتصادی در جهت رهنمودهای رهبری حرکت کنیم نه اینکه «اختلاس تاریخی» شاهد باشیم.

رئیس کمیسیون اصل ۴۴ با اشاره به عزم راسخ نمایندگان برای استیضاح وزیر اقتصاد، ابراز امیدواری کرد که وی بتواند خواسته‌های نمایندگان را برآورده کند و در غیر این صورت راهی جز برکناری آقای حسینی در پیش باقی نمی‌ماند. برخورد با مقصران و کنار گذاشتن آن‌ها از اولویت‌های درخواست نمایندگان است

وی افزود: مشکل اصلی در این ماجرا ضعف عملکرد‌ است، جلسه استیضاح هم فرصتی برای پاسخگویی است، اگر آن‌ها وظایف خود را به درستی انجام داده باشند، نمایندگان استیضاح کننده هم قانع خواهند شد.