۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۰

همه گزینه‌ها علیه کره شمالی روی میز است

یک روز پس از آزمایش موشک میان برد بالستیک کره شمالی و پرتاب آن به سمت دریای شرقی، سران ژاپن و آمریکا با تاکید بر تقویت توانمندی نظامی برای مقابله با این تحرکات اعلام کردند: همه گزینه ها علیه کره شمالی روی میز قرار دارد.
کد خبر : ۳۵۷۵۱۸
صراط:شینزو آبه نخست وزیر ژاپن و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مکالمه تلفنی خود تاکید کردند که با این کشور برخورد لازم صورت خواهد گرفت.
به گزارش ایرنا، هر دو طرف با تاکید بر استفاده از همه گزینه ها تصریح کردند که توان دفاعی همه جانبه خود را برای مقابله با این کشور افزایش خواهند داد.
ترامپ در این گفت وگوی تلفنی بار دیگر تاکید کرد که کشورش یک جبهه دفاعی نظامی علیه کره شمالی ایجاد خواهد کرد.
به گزارش روز پنجشنبه شبکه خبری «ان.اچ.کی» ژاپن این ارتباط تلفنی یکی از تازه ترین هشدارهای سران دو کشور به کره شمالی قبل از دیدار سران چین و آمریکا می باشد که قرار است طی امشب تا فردا (جمعه) به وقت محلی در فلورید برگزار شود.
کاخ سفید هم امروز در بیانیه ای به اظهارات ترامپ اشاره کرده است مبنی بر اینکه آمریکا توان دفاعی و نظامی خود و متحدانش را برای رویارویی با کره شمالی بالا برده و از این کشورها حراست خواهد کرد.
ترامپ گفته است: در شرایطی که تهدیدهای کره شمالی افزایش یافته این کشور هم در کنار متحدان خود یعنی کره جنوبی و ژاپن در منطقه با قدرت ایستاده است.
ترامپ پیشتر هم تصریح کرده بود که اگر چین کمک کند و یا نکند آمریکا آماده است تا به تنهایی با مساله کره شمالی برخورد کند.
با این وصف رسانه های منطقه گزارش کرده اند که اظهارات جدید طرفین با توجه به اینکه پیش از دیدار سران چین و‌ آمریکا انجام می شود از اهمیت زیادی برخوردار است و انتظار می رود مساله کره شمالی اصلی ترین موضوع گفت وگوی دو طرف باشد.
از سوی دیگر نخست وزیر ژاپن هم گفت که توکیو بسیار مصر است بداند که چین برای مقابله با کره شمالی و حل مساله هسته ای این کشور چه اقدامی می کند.
آبه و ترامپ همچنین در مکالمه تلفنی امروز خود پرتاب های موشکی بالستیک کره شمالی را یک خطر و تهدید جدی برای امنیت ژاپن توصیف کردند.