۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵

ادامه اعتراضات انتخاباتی در صربستان

هزاران نفر در اعتراض به انتخاب الکساندر ووچیچ، نخست وزیر قدرتمند صربستان به عنوان رییس جمهور جدید کشور مقابل دفتر مرکزی دولت صربستان تظاهرات کردند.
کد خبر : ۳۵۷۸۲۷
صراط: هزاران نفر در اعتراض به انتخاب الکساندر ووچیچ، نخست وزیر قدرتمند صربستان به عنوان رییس جمهور جدید کشور مقابل دفتر مرکزی دولت صربستان تظاهرات کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس، تظاهرات امروز ( شنبه ) ششمین تظاهرات علیه  پیروزی ووچیچ  در انتخابات هفته گذشته بوده است. تظاهرکنندگان به جمع صدها مامور پلیس و سربازانی که در تظاهرات جداگانه ای بخاطر پایین بودن درآمدشان و همچنین سطح استانداردهای زندگی  تجمع کرده بودند، پیوستند.

این تظاهرات‌ها هرروز از بعد از انتخابات هفته گذشته که در آن ووچیچ با اتخاذ 55 درصد آرا پیروز و باعث شد انتخابات به دور بعد کشیده نشود، انجام می‌شود.

مقامات دولت مدعی هستند که این تظاهراتها توسط رهبران اپوزیسیون سازمانده می شود. البته رهبران گروههای مخالف این ادعا را رد کرده‌اند.

گروههای مخالف معتقدند که سلامت انتخابات با چیزهایی مانند ممانعت از فعالیت رسانه ها در طول دوره تبلیغات انتخاباتی و همچنین ارعاب رای دهندگان و ارتشا در روز رای گیری مخدوش شده است.