۱۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۳

توضیح ثمره هاشمی درباره نامه‌های مردمی

دستيار ارشد رييس‌جمهور گفت: دولت با جمع‌آوري نامه‌هاي مردمي ضمن اهتمام بر حل مشکلات شخصي آنان، نيازها و مشکلات عمومي مردم هر استان يا منطقه را شناسايي و براي حل آن برنامه‌ريزي مي‌کند.
کد خبر : ۳۵۷۹۴

به گزارش صراط نیوز به نقل از ايسنا، مجتبي ثمره‌هاشمي در خصوص انتقاد برخي از جمع‌آوري نامه‌هاي مردمي از سوي رييس‌جمهور تصريح کرد: اين‌که اعضاي کابينه و شخص رييس‌جمهور در سفرهاي استاني و يا برخي ملاقات‌ها نامه‌هاي شخصي مردم را دريافت مي‌کنند نشان دهنده اين است که چقدر رابطه مسوولان نظام و مردم صميمي است که خارج از عناوين و يا هر تفکري که بين مسوولان و مردم فاصله مي‌اندازد، رابطه برقرار مي‌کنند.

وي خاطرنشان کرد: اين‌که رييس‌جمهور نامه‌هاي مردمي را دريافت مي‌کند و موکدا دستور پيگيري آن را مي‌دهد مفهومش اين است که کل سيستم دولت بايد اين کار را انجام دهد و با الگوگيري از بالاترين مقام اجرايي کشور از حل کوچکترين مشکل مردم غافل نشوند و البته اين سفارش اميرالمومنين حضرت علي (ع) هم مي‌باشد که دستور فرموده‌اند توجه به مسائل مهمتر شما را از توجه به مسائل کوچکتر و حل مشکلات مردم باز ندارد.

دستيار ارشد رييس‌جمهور كه با پايگاه اطلاع‌رساني دولت گفت‌وگو مي‌كرد، افزود: ارتباط منسجم و قوي مسوولان با مردم يکي از ويژگي‌هاي دولت‌هاي نهم و دهم است که اين امکان را فراهم کرده تا مردم از طريق ملاقات‌ها، ديدارهاي عمومي، رسانه‌ها، پيامک، تلفن و ارائه مستقيم نامه‌هاي شخصي خود مطالب و مشکلاتشان را مطرح کنند و در کوتاه‌ترين زمان ممکن پاسخ آن را دريافت نمايند.

وي يادآور شد: خوشبختانه در گزارشي که سرپرست نهاد رياست جمهوري ارائه کرده به بخش اعظمي از نامه‌ها و درخواست‌هاي مردمي که به سيستم دولتي مربوط مي‌شده پاسخ داده شده است.

ثمره هاشمي افزود: دولت با جمع‌آوري نامه‌هاي مردمي و حل مشکلات آنان نيازهاي عمومي هر منطقه را هم شناسايي مي‌کند يعني در يک استان يا منطقه نياز اول مردم آن بيکاري اعلام مي‌شود و يا منطقه ديگر مسکن و يا جاي ديگر مشکلات کشاورزي و صنعتي نمود بيشتري دارند که دولت از اين طريق ضمن نياز سنجي عمومي نسبت به حل اساسي آن اقدام و برنامه‌ريزي‌هاي دقيق‌تري را انجام مي‌دهد.

وي در پايان خاطرنشان کرد: کساني که مدعي هستند رييس‌جمهور و اعضاي کابينه نبايد نامه‌هاي مردمي دريافت کنند توجه به اين نکته ندارند که گاهي حل مشکل يک نفر چقدر در زندگي شخصي او مي‌تواند تاثيرگذار باشد و يا توجه به اين موضوع ندارند که تک تک افراد صاحب کرامت هستند و مشکلاتشان مهم است لذا از منظر دولت‌هاي نهم و دهم اين آحاد ملت هستند که يک ملت را مي‌سازند.

نظرات بینندگان
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۷ - ۱۰ مهر ۱۳۹۰
۰
۰
خدا میدونه من تا کنون حدود ده ایمیل و 4 نامه که چهارمین نامه را بعد از گذر از حلقه های حفاظتی مستقیم دست دکتر دادیم و 4 تا پیام هم به شماره های 5992711203 ؛ 7922105103 ؛ 7929524303 و 9160096303 از طریق سیستم سامد و پیامی هم ازطریق سامانه 111 ارسال نمودیم ولی تا کنون کسی حتی زنگ نزد وبگوید چه مرضی داری . البته من از آقای احمدی نژاد به علت عدم پاسخگویی اطرافیانش با توجه به خدماتش به اسلام و مسلمین گله و شکایتی ندارم و همیشه برای موفقیتش دعا می کنم اما خدایی این رسمش نیست که دفترش جواب نامه ها را ندهد زیرا عدم پاسخگویی به در خواست ها و شعارهای دولت باهم مغایرت دارند . اگر پاسخگویی به نامه های مردمی مثل پاسخگویی به من باشد خوب نامه از کسی نگیرند بهتره .
راستی یک سوال از حاج محمود داشتم اگر شما جای من بودی باز هم برای موفقینت رییس جمهور دعا می کردی .
در خاتمه موفقیت و سربلندی اسلام ناب و خدمتگزارن راستینش را از خداوند متعال خواهانم .وسلام ؛ اللهم عجل لولیک الفرج به حرمت خون شهدا
خسته از دروغ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۳ - ۱۱ مهر ۱۳۹۰
۰
۰
پاسخگویی به نامه های مردم دروغ محض است چون من در یکی از سفره های استانی با زحمت بسیار نامه ام را به شخص آقای احمدی نژاد دادم و خوشحال ازاینکه پاسخ آن را از دفتر ایشان خواهم شنید ولی پس از پیگیری متوجه شدم این نامه را در استانداری انداخته اند و هیچ جواب قانع کننده ای دریافت نکردم.پس بهتراست این نامه ها را جمع آوری نکنند چون مردم را بیشتر بدبین ومتنفر از این دولت می کند. من یکی از طرفداران پروپاقرص احمدی نژاد بودم ولی خوشبختانه پس از این رفتار ایشان از این عمل خود دست برداشته ام.