۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵

عکس والیبال نشسته بانوان ایران جهانی شد

نفرات برتر تیم ملی دوومیدانی از مسابقات قهرمانی کشور برگزیده می شوند.
کد خبر : ۳۵۷۹۷۸
عکس والیبال نشسته بانوان ایران جهانی شد

صراط: نفرات برتر تیم ملی دوومیدانی از مسابقات قهرمانی کشور برگزیده می شوند.

به گزارش فارس، مسابقات دوومیدانی قهرمانی کشور جانبازان و معلولین با حضور 450 شرکت کننده مرد و زن از 13 تا 17 اردیبهشت ماه در مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب تهران برگزار می‌شود.

رئیس انجمن دوومیدانی معلولان با اعلام این خبر گفت: به هیات‌های استانی اعلام کرده‌ایم که 30 درصد از بازیکنان جوان را برای شرکت در این مسابقات معرفی کنند چون این رقابت‌ها انتخابی تیم ملی نیز به شمار می‌رود و قصد داریم دو تیم جوانان و بزرگسالان را برای مسابقات جهانی انتخاب کنیم.

وی افزود: تیم ملی بزرگسالان تیر ماه به مسابقات جهانی لندن و تیم جوانان در مردادماه به مسابقات جهانی سوئیس اعزام خواهند شد. از آنجایی که نماینده کمیته بین‌المللی پارالمپیک نیز در این مسابقات حضور دارد باید برای برگزاری بی نقص رقابت‌ها برنامه ریزی کنیم.

بهمن رضایی همچنین از قرار گرفتن ورزشکاران در رده بندی جهانی خبر داد و اظهار داشت: نماینده کمیته بین‌المللی نیز در این مسابقات رکوردها را بررسی می‌کند تا آنها را در رده بندی جهانی منظور کند.

وی همچنین به برگزاری دو کلاس آموزش داوری و کلاسبندی پزشکی اشاره کرد و ادامه داد: پیش از آغاز مسابقات دو کلاس آموزش داوری و کلاسبندی با حضور مدرس خارجی برگزار خواهد شد و داوران مسابقه را از همین کلاس داوری انتخاب می‌کنیم.

رضایی از اعزام تیم ملی دوومیدانی کم توانان ذهنی به مسابقات جهانی خبر داد و گفت: تیم ملی دوومیدانی کم توانان ذهنی اردیبهشت ماه به مسابقات جهانی اعزام می‌شود. این رقابت‌ها از 22 تا 29 اردیبهشت ماه در کشور تایلند برگزار می‌شود و پنج دوومیدانی کار مرد به این مسابقات اعزام می‌شوند. مرحله اول اردوهای آماده سازی این تیم اسفندماه در بندرعباس برگزار شد و مرحله دوم نیز از 20 تا 27 فروردین ماه در بندرعباس برگزار خواهد شد.

* عکس دیدار تیم‌های والیبال نشسته بانوان ایران و رواندا در نمایشگاهی که سازمان ملل برپا کرد، به نمایش درآمد.

تصویری از بازی تیم‌های والیبال نشسته ایران و رواندا در مرحله گروهی بازی‌های پارالمپیک 2016 ریو در نمایشگاهی که سازمان ملل در تاریخ ششم آوریل (17 فروردین) برپا کرد، به نمایش درآمد.

این عکس در مراسم بزرگداشت «روز بین‌المللی ورزش برای توسعه و صلح» به نمایش درآمده است.

عکاس این عکس «سایمون بروتی» از بخش «سرویس اطلاعات المپیک» است.

تیم والیبال نشسته بانوان رواندا با حضور در بازی‌های پارالمپیک ریو تاریخ ساز شد چون اولین تیم آفریقایی بود که در این رقابت‌ها شرکت می‌کرد.

رواندا کشوری است که هنوز زخم‌های نسل کشی سال 1994 را بر تن دارد و ورزش عاملی است برای مرهم گذاشتن بر این درد کهنه.