۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹
مگر انتخاباتی شدن نشست قابل پیش بینی نبود؟

چرا صداوسیما به روحانی فرصت تبلیغات زودهنگام داد؟

نشست خبری حسن روحانی رییس جمهور در فاصله 40 روز مانده به انتخابات، به یک نشست تمام عیار تبلیغاتی برای وی تبدیل شد.
کد خبر : ۳۵۸۲۷۴
گروه سیاسی صراط - نشست خبری حسن روحانی رییس جمهور در فاصله 40 روز مانده به انتخابات، به یک نشست تمام عیار تبلیغاتی برای وی تبدیل شد.

چرا صداوسیما به روحانی فرصت تبلیغات زودهنگام داد؟

به گزارش صراط، علاوه بر سوالات متعدد خبرنگاران که غالبا از مسائل مربوط به انتخابات از او می پرسیدند، خود روحانی هم به تبلیغاتی و انتخاباتی شدن این فضا کمک کرد. او در موارد متعددی آمار دولتش را با گذشته مقایسه و به وعده های انتخاباتی اش رجوع کرد و حتی برخی از آنها از جمله وعده صدروزه را به کلی انکار کرد و شکل تصحیح شده آن را به گونه ای ارائه داد که بود و نبود آن وعده تفاوتی نداشته باشد. روحانی حتی گفت که 4 سال بود منتظر چنین سوالی بوده تا به قول خودش دروغ منتقدان را برملا کند!

رییس جمهور حتی از شوخی و کنایه با انتخابات نیز غافل نبود و در حالی که صحبت از رعایت حق الناس در پرسیدن سوالات توسط خبرنگاران بود، به کنایه گفت که خوب است حق الناس را بگذارند برای 29 اردیبهشت!

نکته قابل تامل اما در مورد پخش زنده این نشست توسط صداوسیما از دو شبکه بود. در حالی که حسن روحانی علاوه بر ریاست جمهوری، یکی از نامزدهای انتخابات 96 به شمار می رود، و محرز است چنین نشستی تیلیغاتی خواهد شد، چرا رسانه ملی به راحتی آن را پخش زنده می کند؟ آیا تبلیغات زودهنگام فقط برای کاندیداهای دیگر بد و ناپسند است و برای حسن روحانی خوب؟