۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۳
گزارش نخستین روز ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری

سفر روحانی به شمال/ عبور اولین کاندیدا از جمنا/ تصمیم نامشخص احمدی‌نژاد و بقایی

در روز نخست ثبت نام ها، مطابق پیش بینی شمار کاندیداها سه رقمی شد و این در حالی است به جز چند نفر انگشت شمار، بقیه نامزدها برای ثبت نام دلایلی به جز "رییس جمهور شدن" داشتند.
کد خبر : ۳۵۸۴۷۶
گروه سیاسی صراط - نخستین روز از ثبت نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری پایان یافت.

به گزارش صراط، در روز نخست ثبت نام ها، مطابق پیش بینی شمار کاندیداها سه رقمی شد و این در حالی است به جز چند نفر انگشت شمار، بقیه نامزدها برای ثبت نام دلایلی به جز "رییس جمهور شدن" داشتند.

حضور وزیر کشور در ستاد انتخابات و هشدار او در خصوص تبلیغات زودهنگام در حالی بود که همزمان حسن روحانی راهی دیار شمال شده بود تا برخی پروژه ها را در مازندران افتتاح کند؛ پروژه هایی که بسیاری از آنها در اندازه ای نیستند که افتتاحشان حضور رییس جمهور را بطلبد و از همین رو، بسیاری از شخصیت ها آن را انتخاباتی می دانند.

سفر روحانی به شمال/ عبور اولین کاندیدا از جمنا/ تصمیم احمدی‌نژاد و بقایی چیست؟
جبهه مردمی نیروهای انقلاب که در اقدامی عجیب، سه روز پس از شمارش آرای خود، آن هم به صورت الکترونیکی، نتیجه انتخابات داخلی اش را تغییر داده و حاجی بابایی را جایگزین فتاح کرده بود اعلام کرد که کاندیداهایش روز چهارشنبه ثبت نام می کنند. احتمالا زاکانی، بذرپاش و حاجی بابایی از این رویه رضایت کامل دارند اما معلوم نیست تصمیم نهایی قالی باف چه خواهد بود. رئیسی هم که به صورت مستقل اعلام کاندیداتوری کرده احتمالا در روزهای آتی ثبت نام خواهد کرد.

اما مصطفی میرسلیم اولین کاندیدای اصولگرایی بود که با وجود عدم تایید در جمنا، به واسطه تصمیم حزب متبوع خود، موتلفه، از این تشکل عبور کرد و با لباس کار و شمایلی متفاوت راهی ستاد انتخابات شد و نام نویسی کرد. او که پیشتر به کنایه گفته بود موتلفه از جمنا قدیمی تر است، هنگام ثبت نام هم به صراحت اعلام کرد سازوکار انتخاباتی جمنا را قبول ندارد هرچند از نظر اخلاقی این تشکل را قبول دارد.

به جز میرسلیم، قاسم شعله سعدی نماینده اصلاح طلب مجلس جنجالی و پرسروصدای ششم هم با کراوات به ستاد انتخابات رفت و ثبت نام کرد. او اعلام کرد که بر اساس قانون باید تایید صلاحیت شود! به جز او، مهدی خزعلی فرزند مرحوم آیت الله خزعلی که پدرش از او اعلام برائت کرده بود هم برای انتخابات نام نویسی کرد. خزعلی چندی پیش بازداشت و سپس آزاد شده بود. برادر او با نام مستعار سمیر زند هم به تازگی به همراه پسر حبیب محبیان، خواننده فقید، مجوز یک آلبوم موسیقی را دریافت کرده است.

سایر نامزدهای مشهور انتخابات نیز ثبت نام خود را به روزهای آتی موکول کرده اند. این در حالی است که هنوز تکلیف حضور یک نامزد پوششی از سوی اصلاح طلبان و نیز کاندیداهای اصولگرایی که  سازوکار جمنار را نپذیرفته اند و نیز نوع ثبت نام حمید بقایی که هنوز ممکن است با یک غافلگیری از سوی احمدی نژاد همراه باشد، مشخص نشده است.