۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۳

وداع دانش‌آموزان معتکف با شهدای گمنام +تصاویر

مراسم عبادی، تربیتی اعتکاف باحضور بیش از ۴۵۰ دانش‌آموز راهنمایی و دبیرستانی شهر تهران در امام زاده یحیی، مسجد معمار و مسجد قنبرعلی جنوب تهران برگزار شد و دانش‌آموزان در دومین روز از اعتکاف با پیکر مطهر شهید گمنام وداع کردند.
کد خبر : ۳۵۸۸۵۹
صراط: مراسم عبادی، تربیتی اعتکاف باحضور بیش از ۴۵۰ دانش‌آموز راهنمایی و دبیرستانی شهر تهران در امام زاده یحیی، مسجد معمار و مسجد قنبرعلی جنوب تهران برگزار شد و دانش‌آموزان در دومین روز از اعتکاف با پیکر مطهر شهید گمنام وداع کردند.

به گزارش تسنیم، مراسم پرفیض و معنوی اعتکاف برای مردم و به‌ویژه قشر نوجوان و جوان فرصت مناسبی است تا از همه دغدغه‌ها و مشکلات مادی و دنیوی فارغ شوند و به راز و نیاز با معبود خود بپردازند کما اینکه مشارکت این قشر در آیین اعتکاف، بسیار راهگشا و اثربخش است. جوانانی که در مراسم اعتکاف حضور می‌یابند ظرفیت ارزشمندی برای سرمایه‌گذاری معنوی جامعه به شمار می‌آیند و می‌توان با شناسایی این ظرفیت‌ها، در حوزه دینی اقدامات گسترده‌تری را به اجرا درآورد.

اعتکاف عبادی، تربیتی دانش آموزی چند سالی است که در کشورمان برگزار می‌شود و دانش‌آموزان با حضور در اماکن مقدس همچون امامزاده‌ها و مساجد جامع، علاوه برکسب معارف الهی از رحمت واسعه پروردگار بهره‌مند می‌شوند.

امسال نیز همانند سالیان گذشته این مراسم با حضور دانش‌آموزان در برخی از مساجد جامع کشور برگزار شد که از جمله آنها می‌توان به حضور بیش از  450 دانش‌آموز راهنمایی و دبیرستانی مقطع ششم تا دهم شهر تهران در  امام زاده یحیی، مسجد معمار و مسجد قنبرعلی جنوب تهران اشاره کرد.

دانش‌آموزان معتکف در این ایام در قالب حلقه‌های معرفتی و بصیرتی از  برنامه‌های متنوعی همچون  روایت‌گری، سخنرانی‌های جذاب، نمایش، مسابقات و سرگرمی‌های علمی و دینی و غیره بهره‌مند شدند. در تمام ایام اعتکاف نیز مبلغان روحانی در کنار دانش‌آموزان وظیفه ترویج و توسعه فرهنگ و معارف الهی و امور تربیتی را بر عهده داشتند.

دومین روز از مراسم اعتکاف نیز دانش‌آموزان میهمان پیکر مطهر شهید گمنام دفاع مقدس بودند و در مراسم ویژه‌ای که در این راستا برگزار شد، دانش‌آموزان با پیکر مطهر این شهید وداع کردند.

 تصاویر مراسم معنوی اعتکاف و تشییع شهید گمنام دفاع مقدس به پیوست خبر تقدیم حضور مخاطبان می‌شود.