۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶

دلیل تعویق تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری آذربایجان ایران

زمان برگزاری سی و دومین دوره تور بین المللی دوچرخه‌سواری آذربایجان ایران با ۵ ماه تاخیر به مهر ماه موکول شد.
کد خبر : ۳۵۹۱۲۷
صراط: زمان برگزاری سی و دومین دوره تور بین المللی دوچرخه‌سواری آذربایجان ایران با ۵ ماه تاخیر به مهر ماه موکول شد.

به گزارش ایسنا، تور بین‌المللی دوچرخه سواری آذربایجان ایران که هر سال در اردیبهشت  یا خرداد برگزار می شد ، امسال با تغییر زمان  در نیمه دوم سال برگزار خواهد شد.

ناصر هوشیار دبیر هیات دوچرخه سواری تبریز در گفتگو با ایسنا در مورد علت تغییر زمان برگزاری سی و دومین دوره تور آذربایجان گفت: از آنجا که زمان برگزاری تور آذربایجان با انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری تداخل داشت و دقیقا روز اختتامیه زمان رای گیری بود بنابراین تصمیم گرفتیم برگزاری آن را به زمان دیگری موکول کنیم.

او ادامه داد: در خرداد ماه رمضان را پیش رو داریم  وپس از آن تعطیلات تابستانه آغاز می شود  و جاده‌ها  و هتل‌ها شلوغ هستند از این رو به این نتیجه رسیدیم بهترین زمان برگزاری برای تور مهر ماه است . اتحادیه جهانی دوچرخه سواری نیز این تغییر زمانی را پذیرفته  و آن را نیز در تقویم خود ثبت کرده است .

هوشیار در پاسخ به این پرسش که با توجه به این که مهر ماه تقریباً اواخر فصل دوچرخه سواری است، فکر می‌کند از تور آذربایجان استقبال شود، تصریح کرد: اردیبهشت  و خرداد تور های زیادی در کشورهای مختلف برگزار می شود و شلوغ ترین فصل دوچرخه سواری است. شاید برگزاری تور در مهر ماه این حسن را داشته باشد که تعداد تورها کمتر است  و تیم های خارجی بیشتری می توانند در آن شرکت کنند.