۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰

احتمال طغیان نازلوچای در ارومیه

روابط عمومی شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی در خصوص طغیان رودخانه نازلو چای و رهاسازی بخشی از آب این رودخانه به انهار مجاور، هشدار داد.
کد خبر : ۳۵۹۱۵۷
صراط: روابط عمومی شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی در خصوص طغیان رودخانه نازلو چای و رهاسازی بخشی از آب این رودخانه به انهار مجاور، هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی، در این اطلاعیه آمده است، به علت بارشهای شدید باران و طغیان رودخانه نازلو چای ارومیه و جلوگیری از تخریب بند انحرافی شهید کشتگر، بخشی از آب این رودخانه به کانالها و انهار روستای بالو و دلمه هدایت و رهاسازی می شود.

این اطلاعیه می افزاید، آب بران این انهار نسبت به کنترل آب رهاسازی شده و رعایت نکات ایمنی تدابیر لازم را به عمل آورند.

بارش شدید باران در دو روز گذشته موجب موجب طغیان رودخانه نازلوچای و رودخانه های بخش سیلوانای ارومیه شد.

بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان، تمامی مقاطع تحصیلی منطقه سیلوانا، شنبه ۲۶ فروردین در نوبت صبح و بعد از ظهر تعطیل است.  

همچنین امروز شنبه معاون اول رئیس جمهور در تماس های تلفنی جداگانه با استانداران آذربایجان غربی و شرقی، در جریان آخرین وضعیت خسارات وارده ناشی از جاری شدن سیل در این دو استان قرار گرفت.

اسحاق جهانگیری در این تماس های تلفنی بر ضرورت بسیج همه امکانات برای امداد رسانی به سیل زدگان، رسیدگی فوری به وضع آسیب دیدگان و یافتن مفقودین تاکید کرد.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ستاد مدیریت بحران استان و نیروهای امدادی باید تمام تلاش خود را برای ساماندهی این وضعیت و کمک به آسیب دیدگان حادثه سیل بکار گیرند، خواستار آماده باش کامل نیروهای امدادی استان برای تامین امنیت مردم شد.