۱۱ مهر ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۳

موافقت صدام با حمله به مرقد امام‌حسين(ع)

کد خبر : ۳۵۹۸۴

يكي از اسنادي كه ويكي‌لكس منتشر كرده نشان مي‌دهد كه «صدام حسين» ديكتاتور سابق عراق با حمله به مرقدهاي امام حسين (ع) و حضرت عباس (ع) موافقت كرده است.

به گزارش ايلنا به نقل از براثا، در اين سند آمده است كه صدام با «عدي» و «قصي» پسرانش و «حسين كامل» دامادش در كاخ «السجود» نشستي براي تدوين برنامه براي سركوب انقلابيون شيعي در سال 1991 برگزار كرد.

در ادامه اين سند آمده است كه عدي بدون مشورت با صدام از حسين كامل خواست همه مناطق در كربلا را مورد حمله قرار دهند؛ حسين كامل نيز از صدام در اين‌مورد پرسيد كه او گفت، حتي گنبدها را مورد حمله قرار بده و سرهايشان را متلاشي كن.

در سند ويكيلي‌كس همچنين آمده است كه صدام از حسين كامل خواست همه كساني كه به دست نيروهاي دولتي مي‌افتند را پاك‌سازي كند و هر كسي را در همان مكاني اعدام كنند كه دستگير مي‌شود.

علاوه بر آن در سند ياد شده آمده است كه كامل، گنبد امام حسين (ع) را با يك تانگ گارد ويژه رياست‌جمهوري مورد حمله قرار داد و پس از آن با استفاده از يك هواپيما از بالا حفره‌هاي‌هايي كه گلوله‌هاي تانگ ايجاد كرده بود، را ديد. در پي آن حسين كامل خبر حمله را به صدام داد و صدام نيز به او گفت كه مورد تقدير فرماندهان قرار مي‌گيرد.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۷ - ۱۱ مهر ۱۳۹۰
۰
۰
عاقبت درافتادن با آل علی نیز بهتر از این نمیشه