۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲
فقط 2 سال زندان!

حکم نظامی فرانسوی متجاوز به 2 دختربچه 3 و 5 ساله

کد خبر : ۳۶۰۰۲۱
صراط: نظامی فرانسوی متهم به تجاوز جنسی به دو دختر بچه در چارچوب عملیات نظامی ارتش فرانسه در بورکینافاسو به 2 سال زندان محکوم شد.

به گزارش فارس، دادگاهی در پاریس یک نظامی فرانسوی را که در سال 2015 میلادی در جریان مأموریتی در بورکینافاسو اقدام به تجاوز جنسی به دو دختر بچه کرده بود، به 2 سال حبس محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دادگاه قانون اساسی پاریس دیروز سه‌شنبه یک نظامی فرانسوی 40 ساله را به اتهام تجاوز جنسی به دو دختر بچه 3 و 5 ساله در جریان مأموریتی در بورکینافاسو طی سال 2015 میلادی مورد محاکمه قرار داد و وی طی این جلسه در توجیه اقدام خود اعلام کرد که به دلیل استرس روانی زیاد ناشی از مأموریت و مصرف الکل اقدام به این کار کرده بود.

بر اساس این گزارش، این نظامی فرانسوی در ابتدا با بیان اینکه به دلیل مصرف زیاد الکل در آن زمان چیزی را به خاطر نمی‌آورد، جرم خود را انکار کرد اما اندکی بعد در مواجهه با چندین عکس مربوط به اقدام غیراخلاقی خود به جرمش اعتراف کرد.

دادستان این پرونده در واکنش به توجیهات این نظامی فرانسوی اعلام کرد که مصرف الکل نمی‌تواند همه‌ چیز را توجیه کند و انجام چنین اقدامی از جانب یک نظامی نیروهای ویژه قابل پذیرش و اغماض نیست.

ماجرای این تجاوز جنسی به ژوئن سال 2015 میلادی باز می‌گردد که طی آن این نظامی فرانسوی در چارچوب مأموریت ضدتروریستی ارتش فرانسه در ساحل موسوم به عملیات «برخان»، اقدام به تجاوز جنسی به دو دختربچه کرده و مادر یکی از آنها با مشاهده تصاویر ضبط شده توسط یک دوربین نظارتی از این اقدام غیراخلاقی نظامی فرانسوی مطلع شده و به سفارت فرانسه شکایت کرده است.

در پی طرح این شکایت این نظامی فرانسوی و یک همکار وی که از آنها شکایت شده بود، فورا تعلیق شده و به فرانسه بازگردانده شدند اما همکار نظامی متجاوز پس از بررسی‌های به عمل آمده فورا از اتهامش تبرئه شد.