۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۸

خسارت میلیاردی طغیان رودخانه دوهزار و سه هزار تنکابن

طغیان رودخانه دو هزار و سه هزار 67 میلیارد ریال خسارت به تأسیسات آبی تنکابن وارد کرد.
کد خبر : ۳۶۰۱۷۲
صراط: طغیان رودخانه دو هزار و سه هزار 67 میلیارد ریال خسارت به تأسیسات آبی تنکابن وارد کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حمید رضا افقی مدیر امور منابع آب تنکابن، رامسر و عباس آباد میزان خسارت وارده سیل و طغیان رودخانه دو هزار و سه هزار به تأسیسات آبی از جمله سردهنه های زراعی، آبگیر مزارع پرورش ماهی، ایستگاه هیدرو متری و انهار زراعی را 67 میلیارد ریال اعلام کرد.

وی با بیان اینکه در اولین ساعات اولیه طغیان رودخانه ضمن اطلاع رسانی به مردم منطقه با تمام تجهیزات از جمله ماشین آلات سنگین جهت بازگشایی مسیر ورود پیدا کردیم افزود: هم اکنون 6 دستگاه ماشین آلات سنگین از جمله لودر و کامیون مشغول فعالیت هستند و سیل نیز فروکش کرده است.

مدیر امور منابع آب تنکابن و رامسر میزان دبی رودخانه دو هزار و سه هزار را به هنگام وقوع طغیان رودخانه حدود 100 متر مکعب اعلام کرد و گفت: به دلیل شیب تند رودخانه و حجم بالای آب ، کلیه سر دهنه سنتی رودخانه چشمه کیله تخریب شده که مجددا باید برای آبگیری اراضی بازسازی و مرمت شوند.

افقی از خسارت جدی سیل به ایستگاه هیدرومتری توبن خبر داد و افزود: متأسفانه تعدادی از ایستگاه ها هیدرو متری ما در سال های اخیر تخریب شده اما اعتباری برای بازسازی و مرمت آنها اختصاص نیافت.