۱۱ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۱

6اعتراف آقای نخست‌وزیر در یک مصاحبه

کد خبر : ۳۶۰۲۶

گفت وگوی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم غاصب اسراییل با شبکه تلویزیونی بلومبرگ به صحنه اعتراف وی به ناتوانی های راهبردی در مقابل ایران تبدیل شد.
 
ایران هسته ای: نتانیاهو که غروب یکشنبه 10 شهریور 1390 (اول اکتبر 2011) با چارلی رز گفت وگو می کرد، در گام اول اعتراف کرد که اسراییل خیال حمله انفرادی به ایران ندارد و از این کار ناتوان است. وی گفت: «اقدام علیه ایران برای امنیت کل جهان لازم است. این کار برای امنیت آمریکا لازم است. ایران برنامه هسته ای برای تولید تسلیحات اتمی دارد. به نظر من متوقف کردن برنامه هسته ای ایران نه تنها باید دغدغه من بلکه دغدغه همه کشورهای متمدن باشد. من امیدوارم همه قبول کنیم که باید به موقع علیه ایران اقدام کنیم. ایران هر روز که می گذرد به هدف خود نزدیک تر می شود».
 
اعتراف دوم نخست وزیر رژیم صهیونیستی این بود که تاکید کرد برنامه موشکی ایران بسیار پیشرفته است. نتانیاهو گفت: «ایران برنامه هسته ای برای تولید تسلیحات اتمی دارد. ایران در حال تولید موشک های بالستیک نه تنها برای زدن اسرائیل بلکه هدف قرار دادن منهتن آمریکاست».
 
بنیامین نتانیاهو در قدم سوم به این موضوع اعتراف کرد که سازمان اطلاعاتی امریکا و اسراییل درباره میزان پیرفت و ماهیت برنامه هسته ای ایران اختلاف دارند. علاوه بر این او به تلویح تاکید کرد که عملیات های خرابکارانه قادر به متوقف یا کند کردن برنامه ایران نبوده است. وی اظهار داشت: «هر چه بیشتر می گذرد اختلاف دستگاه های اطلاعاتی اسرائیل و آمریکا درباره نزدیک شدن ایران به ساخت سلاح اتمی کمتر می شود. قطعا فاصله ایران تا سلاح اتمی کمتر از آن چیزی است که تا چند سال پیش بوده است. ایران با همه مشکلات و موانعی که دارد بسیار مصمم به دستیابی به سلاح اتمی است. قطعا ایران فاصله زیادی تا سلاح اتمی ندارد».
 
چهارمین اعتراف رییس دولت تندرو اسراییل این بود که اذعان کرد میان اسراییل و امریکا درباره تاثیر مسئله فلسطین بر برنامه هسته ای ایران اختلاف نظر وجود دارد. نتانیاهو گفت: «باید توجه داشت که صلح اسرائیل با فلسطینیان نمی تواند جلوی گردش سانتریفوژهای هسته ای ایران را بگیرد اما اگر جلوی فعالیت گردش سانتریفوژهای تهران را بگیریم قطعا دستیابی به صلح با فلسطینیان آسان تر می شود. نیمی از جمعیت فلسطینیان تحت کنترل ایران هستند. اگر جلوی ایران گرفته شود حماس به سرعت قدرت خود را از دست خواهد داد زیرا بدون حمایت ایران حماس نمی تواند دوام بیاورد همانگونه که کوبا بدون حمایت شوروی نتوانست قوی باقی بماند».
 
لازم است یادآوری شود که اسراییل و امریکا همواره درباره تقدم و تاخر دو موضوع برنامه هسته ای ایران و موضوع فلسطین دچار اختلاف بوده اند. امریکایی ها عقیده دارند اولویت با موضوع فلسطین است ولی دولت نتانیاهو می گوید مسئله ایران اولویت دارد.
 
و ششمین اعتراف این بود که نتانیاهو پذیرفت ایران نیروی بسیار موثر در تحولات خاورمیانه است و احتمال اینکه ایران برنده کل این بازی باشد بسیار زیاد است. نتانیاهو در این مورد گفت: «در زلزله ای که در منطقه رخ داده است ایران نیرویی است که به دنبال هدایت بهار عرب به سمت اسلامگرایی شبه نظامی است و تقریبا در همه کشورهای منطقه مداخله می کند. شکی نیست اگر رژیم ایت الله ها در ایران سلاح اتمی داشته باشند بهار عرب به زمستان ایرانی تبدیل خواهد شد و این مسئله تهدیدی بزرگ برای آینده اسرائیل است و صلح جهانی را تهدید می کند. هم اکنون بزرگترین وظیفه رهبران مسئولیت پذیر جهان این است که مطمئن شوند چنین اتفاقی نخواهد افتاد».
 
کارشناسان عقیده دارند اگرچه این سخنان همه در چارچوب سیاست ایران هراسی بیان شده ولی در واقع اعترافاتی روشن به ابعاد قدرت ایران است.