۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵

یک اصلاح‌طلب خواستار رفع حصر اشتغال شد

کد خبر : ۳۶۰۵۳۴
صراط: دبیرکل خانه کارگر با بیان اینکه امروز صنعت کشور در وضع اضطرار است، گفت: سال گذشته 2 برابر افرادی که شاغل شده‌اند شغل از دست داده‌ایم و امروز صنعت کشور رشد منفی را تجربه می‌کند.

به گزارش فارس، علیرضا محجوب رئیس خانه کارگر و نماینده مردم تهران در مجلس صبح امروز در نشست خبری که در محل خبرگزاری ایلنا و به مناسبت هفته کارگر برگزار شد، اظهار داشت:‌ مشکلات کارگران فراوان است و رهبر انقلاب نیز امسال را سال تولید و اشتغال نام گذاشتند و از این رو انتظار داریم که در حوزه اشتغال شاهد بهبود وضعیت باشیم.

وی افزود: انتظار برای بهبود اوضاع کارگران انتظار همه است و امیدواریم در این زمینه بهبود حاصل شود چون انتظار ما افزایش اشتغال و سطح رفاه فقرا است.

محجوب تاکید کرد:‌ امروز اشتغال محصور است و آرزوی ما این است که بتوانیم اشتغال را از این حصار خارج کنیم.

رئیس خانه کارگر با بیان اینکه برخی فکر می‌کنند باید برای رهاسازی از تورم رکود را حاکم کنیم، تاکید کرد: این اشتباه است و نمی‌توانیم درباره تورم ساکت باشیم و باید تحرکی در این زمینه حاصل شود چون مثال معروفی است که می‌گویند تورم جشن اغنیا و عزای فقراست.

محجوب ادامه داد: از افتخارات دولت یازدهم توجه به کنترل تورم و افزایش تدریجی دستمزد کارگران است که باعث افزایش 4درصدی قدرت خرید کارگران شده است که البته هر چند این 4 درصد ناچیز است ولی می‌توان با ادامه آن به نقطه مطلوب رسید.

وی درباره کارگران بیکار شده در کارخانه داروگر گفت: در مورد داروگر باید هم خریدار و فروشنده جریمه شوند چون داروگر گل سرسبد کارخانجات کشور بود اما به دلیل عدم مدیریت صحیح وضع این شرکت به نقطه کنونی رسید.

محجوب در همین زمینه ادامه داد: من در جلسه‌ای خواهم گفت که چه کسانی باید در این باب پاسخگو باشند چون ما راضی به تعطیل شدن آن نبودیم.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: در سال گذشته 94 هزار نفر بیکار شدند و 46 هزار نفر شغل جدید ایجاد شده است و این یعنی 2 برابر تعداد افرادی که شاغل شده‌اند ما شغل از دست رفته در کشور داریم.

وی با بیان اینکه صنعت در وضع اضطراری است، گفت: وضع اضطرار آن با تبلیغات و صرفا اینکه بگوییم باید کالای داخلی بخریم ممکن نیست و باید اقدامات عملی در این حوزه و در سطح جامعه انجام شود.

محجوب با انتقاد از وضع کنونی اقتصاد کشور گفت: امروز روند رشد صنعت در کشور منفی است و تعداد بالایی از افرادی نیز که در سال گذشته شاغل شده‌اند مربوط به بخش خدمات است نه صنعت و این نشاندهنده وضع نامطلوب صنعت کشور است که امیدواریم بتوانیم با افزایش تولیدات صنعتی وضع مناسبی در کشور حاکم کنیم.

دبیرکل خانه کارگر در پایان تاکید کرد: امروز کارگران تولید می‌کنند ولی از تولیدات خود بهره‌ای نمی‌برند و این امری است غیرقابل قبول و باید در جهت رفع آن گام برداریم.
برچسب ها: صراط محجوب اشتغال