۱۲ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۶
گپ و گفت تک جمله ای / اختصاصی صراط

پاسخ مهم ده نماینده مجلس به : بیداری اسلامی یا انسانی؟!

نظر اسماعیل کوثری، جواد جهانگیرزاده، اسفندیار اختیاری گسنویه، محمدرضا تابش، علاءالدین بروجردی، ستار هدایتخواه، مصطفی کواکبیان، عزیز اکبریان و نیره اخوان در گفتگوی اختصاصی با صراط نیوز پیرامون: "بیداری اسلامی یا انسانی؟!"
کد خبر : ۳۶۰۶۷
"صراط"- با توجه به داغ شدن فضای سیاسی کشور به دلیل نزدیکی به انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی صراط بر آن شد تا با مطرح کردن سوژه های خاص سیاسی جهت تضارب آرای خواص ، اقدام به انتشار مواضع این افراد با عنوان گپ و گفت تک جمله ای ، پیرامون سوژه مطرح شده نماید .
 
در همین راستا  "بیداری اسلامی یا انسانی؟!" به عنوان موضوع به اطلاع شخصیتهای سیاسی رسید که نمایندگان مجلس از جمله افرادی بودند که به اظهار نظر در مورد موضوع "بیداری اسلامی یا انسانی" پرداختند .
 
 
علاءالدین بروجردی (بروجرد)

 رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس هشتم به خبرنگار صراط گفت: این سوال،‌ سوال عجیبی است. با وجود این همه اجلاس و برنامه ها دیگر جای مطرح کردن این مساله نیست. در زندگی شخصی و اجتماعی ما خط مشی حضرت آقا به عنوان الگو مطرح است نه دیگران. بیداری اسلامی با ابتکار مقام معظم رهبری وارد ادبیات انقلاب اسلامی شد.

اسماعیل کوثری (تهران)
 
اقداماتی که توسط ملتهای منطقه اتفاق افتاده از چند پارامتر تشکیل شده است. اولا اینکه مردم به پا خاسته، مسلمان هستند. ثانیا شعارهایشان بر مبنای اسلام می باشد. خاستگاه خیزش هم از نمازجمعه می باشد. پس این حرکت، بیداری اسلامی است و انسانها تابع اعتقاداتشان هستند.
 
جواد جهانگیرزاده (ارومیه)
 
این خیزشها بیداری اسلامی است. آنانکه اینها موج بیداری انسانها می دانند از عدم درک عمیق پیام امام(ره) و مقام معظم رهبری برخوردار می باشند و این تفکرات اومانسیتی، قراردادن انسان جای خدا، مربوط به 2 قرن قبل می باشد که مدعیان اخیر دچار نوعی عقب ماندگی شده اند.
 
داریوش قنبری (ایلام، شیروان، چرداول، ایوان و مهران)
 
تحلیلی که در کشور ما پذیرفته شده عبارت بیداری اسلامی است اما آقای احمدی نژاد بعضا از عناوین دیگری استفاده می کند که دارای تعارضاتی با گفتمان نظام می باشد و علت این تعارضات برای ما مشخص نشده است. بیداری اسلامی گریز از سطله ی غرب و نفی استبداد می باشد.
 
اسفندیار اختیاری گسنویه (زرتشتیان)
 
آنچه که رهبر معظم انقلاب فرمودند برای ما حجت است و به جای پرداختن به عناوین، باید به محتوا پرداخت که محتوای این بیداریها، اسلامی است.
 
محمدرضا تابش (اردکان)
 
نظر ما همان نظر مقام معظم رهبری است و مسئولان دیگری که نظرات مختلفی دارند باید پاسخگوی نظرات خود باشند. این بیداری، بیداری اسلامی است.
 

 
ستار هدایتخواه (بویراحمد و دنا)
 
با توجه به شعار مردم که الله اکبر است و از نمازهای جمعه برخاسته اند و استناد به آیات قرآن دارند، این بیداری قطعا اسلامی است. با گفتن عناوین مختلف از سوی افراد مختلف، واقعیت کتمان نمی شود و نباید برخی از اعلام این بیداری به نام اسلامی شرمسار باشند. اسلام برنامه حیات انسانهاست و ما بین این دو مقوله منافاتی نمی بینیم اما با توجه به سوءاستفاده رسانه های بیگانه، باید در اظهار نظرات خود دقت داشته باشیم.
 
مصطفی کواکبیان (سمنان)
 
من معتقدم خیزشهای مردمی برای مقابله با دیکتاتورها انجام گرفته که البته رنگ و بوی اسلامی زیادی هم دارند. مردم با تکیه بر شعارهای دینی و اسلامی به دنبال سرنگونی دیکتاتورها هستند. بخش اعظم این خیزشهای مردمی با بیداری اسلامی تلفیق دارد اما شاید در برخی مناطق، صرفا خواسته های مردمی مطرح باشد.
 
عزیز اکبریان (کرج)
 
با نگاه به شعارهای مردم قطعا می توان به این نتیجه رسید که این بیداری، بیداری اسلامی است. در یبداری اسلامی بیداری انسانی هم وجود دارد. ما فرمایشات مقام معظم رهبری را در تمام ابعاد الگوی خود می دانیم و مردم کشورهای بیدارشده دنبال استقرار اسلام است. مسئولینی که حرفهای دیگری می زنند ماهیت خود و اطرافیانشان را نشان می دهند.
 
نیره اخوان بیطرف (اصفهان)
 
جداکردن مقولات اسلامی و انسانی مساله ی صحیحی نیست اما این بیداریها نشات گرفته از انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) می باشد. در این زمینه به وحدت بین مسئولین کمک کنیم.
نظرات بینندگان
k-1
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۳ - ۱۲ مهر ۱۳۹۰
۵
۳
منم میگم این تظاهرات در اروپا و امریکا هم از بیداری اسلامیه!!!
جن
|
Iran (Islamic Republic of)
تو عقل و شعور و سوادت به اين چيزا نمي كشه كه اظهارنظر ميكني !
ممل
|
Iran (Islamic Republic of)
k-1 بگم ؟ بگم ؟
غلام (جا..........)
|
Iran (Islamic Republic of)
احسنت به تخم جني كه از اين آدمك هم بيشتر ميفهمه
ممل
|
Iran (Islamic Republic of)
صراط عزيز ممنون ميشيم اگه نظر فاطمه آجرلو رو هم بذاري !!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۴ - ۱۲ مهر ۱۳۹۰
۳
۳
چه چهرههای نورانی ای
آنتي ميم!
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۸ - ۱۲ مهر ۱۳۹۰
۰
۶
بيداري اسلامي که هدايتگر بيداري همه انسانها شده. مردم آمريکا و انگليس مسلمان نيستند اما از مسلمانان و بيداري اسلاميشان الگو گرفته اند.در نهايت به اين گزينه مي رسيم ((اسلام هدايتگر همه انسانها)).
عبدالله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۲ - ۱۲ مهر ۱۳۹۰
۴
۰
نمايدگان مجلس كه ........................ و نظرشان چندان ارزشي ندارد چون سياسي است.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۹ - ۱۲ مهر ۱۳۹۰
۴
۰
از گوزه همان برون که در اوست .
تا مرد سخن نگفته باشد .
عیب و هنرش نهفته باشد .
و........................................
ناشناس
|
Kazakhstan
|
۱۶:۳۹ - ۱۲ مهر ۱۳۹۰
۰
۳
بهار اسلامی یا بهار عربی ؟ عرب ها که در عربستان درگیر وهابیت هستند و مابقی هم که تنها زبان عربی دارند!
Rend
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۵ - ۱۲ مهر ۱۳۹۰
۱
۳
جواب همه خوب بود به جز کواکبیان!
ضمن آرزوی ...................................................... ، توصیه میکنم دست از این نخالفت ها بردارد.
Rend
|
Iran (Islamic Republic of)
مگه چی گفتم سانسور کردی؟
به راه راست هدایت شدن عیبه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۹ - ۱۳ مهر ۱۳۹۰
۱
۱
چون كه 100آيد 90هم پيش ماست با عنايت خداوند انسانهاي مسلمان شيع وسني وغيرمسلمان بيدار شده اند
مهران آزادپی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۷ - ۱۵ مهر ۱۳۹۰
۱
۱
همانگونه که بعلت عدم تبلیغات صحیح و متمرکز و نوعی کم کاری در این زمینه ، دامنه تعابیر از اسلام ، از وهابیت تا فلسفه انتظار متغیر است ، اساساً بحث در این خصوص هم بجز انشقاق و دو دستگی در داخل توده یک امت مسلمان و شیعه دوازده امامی و منتظر ، چیز دیگری را در بر ندارد و پر مسلم است عده ای عمداً اینگونه مسائل را بزرگنمائی می نمایند تا آتش فتنه ای دیگر را مشتعل سازند . به جای این حرفها از ظرفیت های خالی موجود استفاده نمائید و خلاصه آنچه را که تا کنون آموخته اید و ادعا های فراوانی هم در این زمینه دارید به ورطه عمل بیاورید و قدمی در بیداری امت ها برای مبارزه با تحجر تلقیح شده در رگ و خون امم بردارید.
و البته این امر جاری و ساری نمی شود الا اینکه رفتار خود را به گونه ای طراحی نمائید که جذب حد اکثری را پیامد داشته باشد . و صد البته تا زمانی که سخن گو های جاهل از روی منبر پیامبر مکرم اسلام فتوای قتل صادر می کنند ، این امر ، حد اقل به دستان طیف تمامیت طلب محال به نظر می رسد - همانگونه که تا کنون هم دفع حد اکثری ماحصل عملکرد برخی از حضرات بوده و هست!!!!
- در این مسیر فرمایشات روشنگرانه مقام معظم رهبری بهترین چراغ راه و راهنماست !
حق یار
شهاب 18
|
Iran (Islamic Republic of)
آقا مهران بالاخره نگفتی بیداری اسلامی یا انسانی؟
بسيجي با بصيرت
|
Iran (Islamic Republic of)
بالا بري پايين بياي هر كه با علي و اولاد علي درافتاد ورافتاد برو به مح ...... هم بگو اينو
خبر فوری

همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند/ ملت ایران نگران و دلواپس نباشند