۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۱

بیکاری «سکته مغزی» را افزایش می‌دهد

محققان ژاپنی دریافتند، افراد بزرگسال در هنگام از دست دادن شغل و منبع درآمد خود، به علت فشار روانی بسیار زیاد در معرض سکته مغزی قرار دارند.
کد خبر : ۳۶۱۰۴۰
صراط:محققان ژاپنی دریافتند، افراد بزرگسال در هنگام از دست دادن شغل و منبع درآمد خود، به علت فشار روانی بسیار زیاد در معرض سکته مغزی قرار دارند.

به گزارش فارس، محققان ژاپنی در تازه‌ترین مطالعات خود به نتایج جالبی رسیدند که نشان می‌دهد، از دست دادن شغل می‌تواند خطر "سکته کشنده" را افزایش دهد.  
 
بر اساس مطالعات انجام شده، با توجه به فرهنگ متفاوت ایالات متحده آمریکا با کشور ژاپن، امنیت شغلی می‌تواند تا میزان قابل توجهی خطر سکته مغزی را دفع کند.  
 
سرپرست تیم تحقیق در دانشکده پزشکی دانشگاه اوساکا به همراه تیم خود در ژاپن، با مطالعه 42 هزار نفر بزرگسال که شاغل بودند دریافتند افرادی که بیش از 15 سال است که شاغل هستند و هر صبح به محل کار خود مراجعه می‌کنند در مقایسه با افرادی که بیکار هستند و یا شغل خود را به هر دلیلی از دست داده‌اند، کمتر در معرض ریسک سکته مغزی قرار دارند.  
 
بر اساس نتایج به دست آمده از این مطالعات چندین ساله، «مردان بیکار در مقایسه با مردانی که به طور مدام سر کار بودند، حدود 60 درصد در معرض ریسک بالای سکته قرار داشتند. همچنین آنها 120 درصد بیشتر در معرض مرگ ناشی از سکته بودند». 
 
زنان بیکار هم نسبت به زنان شاغل، 50 درصد بیشتر در معرض سکته و 150 درصد بیشتر در معرض مرگ ناشی از سکته قرار داشتند. 
 
با توجه به تغییر شرایط زندگی، سکته مغزی یکی از علل اصلی مرگ و ناتوانی در کشورهای توسعه یافته است.  
 
محققان ژاپنی باور دارند، همانقدر که تغییر شغل در آمریکا مرسوم است، ثبات شغلی در ژاپن مهم است؛ کسانی که شغل خود را به هر دلیلی از دست می‌دهند، معمولا در دوره بعدی اشتغال، جایگاه پایین‌تری دارند و همین موجب تخریب روحی و فشار و استرس فراوان می‌شود که منجر به رخ دادن سکته مغزی و در نهایت مرگ فرد می‌شود.