۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸
سخنگوی ستاد انتخاباتی قالی‌باف در مشهد:

قالی‌باف قصد انصراف ندارد/ صحبتی از معاون اولی او نشده

کد خبر : ۳۶۲۱۷۲
صراط: سخنگوی ستاد انتخاباتی قالی‌باف در مشهد گفت: مشهد یکی از شهرهایی است که برای سفر قالی‌باف پیش‌بینی شده است که به احتمال زیاد در هفته آخر تبلیغات به مشهد می‌آید.

به گزارش فارس، مصطفی ترکاشوند ظهر امروز در نشست خبری ستاد محمدباقر قالی‌باف با بیان اینکه قالی‌باف یکی از مدیران شاخص و دارای برند است، گفت: قالی‌باف نشان داده که می‌شود توانمندی و قابلیت‌های دین را اثبات کرد؛ یعنی می‌شود دین‌دار و مدیر قابلی بود.

وی افزود: قالی‌باف معتقد است با ساختارهای موجود فقط در قالب مدیریت جهادی می‌توان کار کرد و وی این مدیریت جهادی را در تهران نشان داده است یعنی بخش عمده‌ای از پروژه‌های عمرانی تهران با همین مدیریت جهادی به ثمر رسیده است.

سخنگوی ستاد انتخاباتی قالی‌باف در مشهد در پاسخ به اراده قالی‌باف در شرکت در انتخابات گفت: وی به درخواست دلسوزان و جوانان متقاعد شد که ثبت‌نام کند و به هیچ عنوان قصد انصراف ندارد و تا آخر حضور دارد.

ترکاشوند خاطرنشان کرد: ساز و کار جمنا مشخص است یعنی در نهایت گزینه‌ای معرفی شود که در نظرسنجی‌های رسمی حائز اکثریت آرا باشد.

وی ادامه داد: کاندیدای قطعی جمنا هنوز مشخص نیست اما قطعا از بین این دو نفر است چرا که هر دو در یک جبهه انقلاب هستند و پشتوانه فکری آن‌ها واحد است اما در حوزه برنامه‌ای و اجرا متفاوت هستند.

سخنگوی ستاد انتخاباتی قالی‌باف در مشهد با اشاره به اینکه ما رقابت درون گفتمانی با آقای رییسی نداریم، تصریح کرد: رقیب قالی‌باف دولت مستقر است و هیچ رقابتی با آقای رئیسی ندارد.

ترکاشوند در مورد ائتلاف قالی‌باف با رئیسی گفت: ائتلاف پیش از مشخص شدن کاندیدا و در قالب سازوکار با جمنا صورت گرفته است اما اینکه بگوییم این دو نفر با هم ائتلاف کنند چنین چیزی نیست.

وی در مورد شایعه معاون اولی قالی‌باف در دولت رئیسی گفت: موضوع معاون اولی را تکذیب می کنیم چرا که چنین صحبتی نبوده است؛ قالی‌باف شخصیت انقلابی مستقل دارد و مشروعیت سیاسی خود را از دیگران نمی‌گیرد.

سخنگوی ستاد انتخاباتی قالی‌باف در مشهد با بیان اینکه قالی‌باف خط شکن رییسی نیست، گفت: قالی‌باف خط شکن جبهه انقلاب است و شأن او خط شکنی نیست.

ترکاشوند تصریح کرد: سازوکار جمنا مشخص است یعنی اصل و هدف و مسیر و نقطه تعیین‌شده یکی است اما در اجرا برخی به سلیقه رئیسی و برخی به سلیقه قالی‌باف نزدیک‌تر هستند اما هیچ اختلافی نیست.

وی با بیان اینکه نتیجه نهایی طبق نظرسنجی‌های مستند و علمی مشخص می‌شود، گفت: نظرسنجی‌های کنونی دقیق نیست، باید رقابت انجام شود و در نهایت نتایج نظرسنجی‌ها مشخص خواهد کرد که اگر دور دومی به وجود بیاید شاید لازم نباشد که یک نفر انصراف دهد.

سخنگوی ستاد انتخاباتی قالی‌باف در مشهد تاکید کرد: قالی‌باف هیچ‌گاه نگفته است در انتخابات شرکت نمی‌کنم بلکه گفته هنوز از من درخواستی نشده است و اگر دیدید ثبت‌نام کرد به خاطر این بوده است که درخواستی از او شده و جمنا به اجماعی رسیده است.

ترکاشوند خاطر نشان کرد: منظور قالی‌باف مبنی بر اینکه ستاد تشکیل نمی‌دهیم این است که ستادهای مرکزی در سطح شهر تشکیل نمی‌شود و همه ستادها مردمی هستند اما اینکه وی شخصی را برای مسؤول ستادی انتخاب نکند خلاف قانون است.

وی در مورد عملکرد ضعیف قالی‌باف در فضای رسانه‌ای گفت: زیرساخت‌های رسانه، تحلیل و محتوا انجام شده است اما نباید ذهن مردم را با بارش‌های رسانه‌ای خسته کرد و ما معتقدیم 95 درصد بار تبلیغاتی در مناظره‌ها، 4 درصد در فضای مجازی و تنها یک درصد در فضای فیزیکی صورت خواهد گرفت.

ترکاشوند در مورد سفر قالی‌باف به مشهد گفت: مشهد یکی از شهرهایی است که برای سفر وی پیش‌بینی شده است و به احتمال زیاد در هفته آخر میزبان قالی‌باف خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه دو روز قبل از مناظره جمعه، آیدی تلگرامی برای پرسش سوالات به نخبگان داده شد گفت: قالی‌باف معتقد است که باید در گام اول ظرفیت‌های موجود فعلی را دوباره فعال کنیم یعنی ظرفیت‌هایی که با بی‌تدبیری تعطیل شده‌اند و برای رسیدن به این امر گام اول اصلاح نظام بانکی است که دشمن صنعت ما شده است.

سخنگوی ستاد انتخاباتی قالی‌باف در مشهد ادامه داد: استفاده از مزیت‌های نسبی منطقه‌ای و بومی مثل زعفران در خراسان و تبدیل به صنایع تبدیلی محور دوم فعالیت‌های اقتصادی قالی‌باف است.

ترکاشوند محور سوم را استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاری‌های خارجی مغفول‌مانده دانست و گفت: ما می‌توانیم از حضور سرمایه‌گذاران خارجی مثل روسیه در کشور بیشتر و بهتر استفاده ببریم.

وی در مورد مناظره‌ها گفت: به نظر ما حضور قالی‌باف در مناظره اول مظلومیت مقتدرانه بود مظلومیت از آن جهت که با دو نفر از دولت بحث می‌کرد و مقتدرانه از آن جهت که پاسخ تمام شبهات را داد.

سخنگوی ستاد انتخاباتی قالی‌باف در مشهد خاطرنشان کرد: مناظره اقتصادی مناظره‌ای است که محور کلی مباحث او را تشکیل می‌دهد و امیدواریم حضور پرقدرت‌تر قالی‌باف را ببینیم اما در نهایت وی را پیروز مناظره اول می‌دانیم.

ترکاشوند خاطر نشان کرد: در مناظره  اول هیچ کدام از کاندیدا برنامه ارائه ندادند و فقط فضای چالشی بود.