۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۱

مظنون به قتلی که رئیس سازمان اطلاعات شد+تصاویر

فردی که مظنون به قتل یک پلیس بود به عنوان رئیس سازمان اطلاعات لیبی منصوب شد.
کد خبر : ۳۶۲۳۲۵
صراط: فردی که مظنون به قتل یک پلیس بود به عنوان رئیس سازمان اطلاعات لیبی منصوب شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مردی 58 ساله به نام عبدالقادر التهامی که به خاطر تیراندازی به اعتراض کنندگان، خارج از سفارت لیبی در لندن، درآوریل سال 1984، مظنون به قتل یک پلیس زن انگیسی به نام ایون فلچر شده بود، اکنون به ریاست سازمان اطلاعات لیبی رسیده است.
 
طبق گزارشات این فرد در آن زمان در انگلیس دانشجو و کارشناس سلاح های گرم بوده و آخرین شلیک توسط او صورت گرفته که پس از ماحصره 11 روزه سفارت لیبی با رژیم قذافی توافق کرد و از کشور خارج شد.

پست و مقامی که عبدالقادر التهامی در حال حاضر به دست آورده تمامی دلخوشی همکاران مقتول و بازماندگانش را برای دستگیر و معرفی کردن قاتل او نابود کرده است و آنها دیگر امیدی برای برقراری عدالت درباره این حادثه ندارند.

تا کنون اشخاصی تحت عنوان متهمان و همدستان در این پرونده قتل، از جمله یک مرد 50ساله مدتی تحت بازجویی قرار گرفتند. اگر بخواهیم نگاهی به کارنامه کاری او داشته باشیم می توان از مسولیتها و قابلیتهای التهامی به گذراندن دوره آموزشی عملیالت ترور، و مدیریت مرکز ملی مبارزه با مهاجرت های غیر قانونی در لیبی اشاره کرد، ضمن اینکه وی جز تیم امنیتی سفارت لیبی در لندن نیز بوده است.

مظنون به قتلی که رئیس سازمان اطلاعات شد+تصاویر

مظنون به قتلی که رئیس سازمان اطلاعات شد+تصاویر

مظنون به قتلی که رئیس سازمان اطلاعات شد+تصاویر