۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸

مرگ یک زندانی پس از 7 روز بی‌آبی

در ادامه پیگیری‌ها پرونده مرگ سیاه‌پوست 38 ساله آمریکایی در زندان ویسکانسین، هیات ژوری اقامه دعوی علیه هفت زندانبان را خواستار شده؛ کسانی که متهم هستند هفت روز مانع رسیدن آب به این زندانی شدند.
کد خبر : ۳۶۲۵۸۷
صراط: فارس نوشت: به دنبال مرگ یک سیاه پوست در زندانی در ایالت ویسکانسین، هیات ژوری آمریکایی خواستار محاکمه هفت زندانبان در ایالت ویسکانسین شده است؛ کسانی که متهم هستند با ممانعت هفت روزه از رسیدن آب، سبب مرگ او در زندان شدند.

 «تریل توماس» سیاه پوست 38 ساله آمریکایی 24 آوریل سال 2016 و پس از اینکه زندانبانان هفت روز مانع از رسیدن آب شرب به او شدند، در سلولش در زندان «میلواکی» در ایالت ویسکانسین جان داد.

به گزارش پرس‌تی‌وی، روز سه شنبه هیات ژوری پس از شش روز شنیدن شهادت شاهدان و همچنین گزارشهای مقامات مختلف، خواستار شکایت و پیگیری قضایی علیه هفت زندانبان در ارتباط با پرونده مرگ این سیاه پوست شده است.

پیش از این در خبرها آمده بود که علت مرگ توماس در زندان، «از دست دادن آب بدن» او بوده است. در خبرهای تکمیلی مشخص شد که هفت زندانبان آمریکایی برای هفت روز مانع رسیدن آب به این سیاه پوست نگون بخت شدند.

پس از اعلام نظر هیات ژوری، معاون دادستان ناحیه میلواکی گفته که «این اولین باری نیست که چنین اتفاقی می‌افتد. این یک الگوی رفتاری است».

وکیل خانواده توماس اما درباره اینکه عدالت در این پرونده اجرا شود، ابراز تردید کرده و گفته است :‌«من فکر نمی‌کنم که آنها(مقامات دادگاه) هیچ کسی را در این پرونده به خاطر قتل و آدمکشی مورد تعقیب قضایی قرار دهند».

14 آوریل 2016 بود که تریس توماس به اتهام نقض قوانین مربوط به سلاح در رابطه با شلیک به یک مرد و همچنین یک کازینوی محلی بازداشت شد؛ اتهامی که پس از مرگش در زندان، پس گرفته شد.

  از آن زمان، خانواده او شکایت از مقامات زندان و زندانبانان را آغاز کردند و اکنون به این مرحله رسیده است.