۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷

تبلیغ روحانی کار دست غرفه کتابخانه ملی داد

در پی انتشار خبری در راستای حمایت غرفه یکی از ناشران در نمایشگاه کتاب کمیته رسیدگی به تخلفات مذکور به ناشر مذکور تذکر داد.
کد خبر : ۳۶۲۹۴۸
صراط: در پی انتشار خبری در راستای حمایت غرفه یکی از ناشران در نمایشگاه کتاب کمیته رسیدگی به تخلفات مذکور به ناشر مذکور تذکر داد.

به گزارش فارس، نشست خبری مهدی اسماعیلی راد معاون اجرایی نمایشگاه کتاب در مجموعه شهر‌آفتاب برگزار شد.

اسماعیلی راد در خبری ضمن گلایه از گرفتاری‌هایی که در پی تأخیر هنگام‌ سالن‌های حادث شده بود بود گفت: تحویل دیرهنگام سالن‌ها کار اجرایی را به تعویق انداخت اما با این حال کار با تلاش فراوان صورت گرفت.

معاون اجرایی نمایشگاه کتاب ضمن اشاره به اینکه در بخش ناشران بین‌الملل مشکلی نداریم و غرفه‌هایی که در بخش عمومی آماده نشده بودند جایگزین شدند،‌گفت: در بخش داخلی 2 هزار و 660 ناشر در 1850 غرفه مستقر هستند.

وی با بیان اینکه کمیته علمی فرهنگی تا به حال 4 کارگاه  تخصصی، 19 نشست تخصصی در سرای علم قلم و در 6 در سرای کتاب‌نما همچنین 12 نشست در سرای اهل قلم بین‌الملل داشته پیرامون مشکلات دستگا‌ه‌های کارت‌خوان توضیح داد: از روز گذشته مشکلات دستگاه‌های کارت‌خوان برطرف شده و اگر مشکلاتی مشاهده می‌شد برای ناشرانی بود که به تازگی جانمایی شده بودند.

وی همچنین به بحث آماده‌سازی غرفه‌داران با هماهنگی آتش‌نشانی یک روز پش از نمایشگاه بحث آموزش آنها مورد توجه قرار گرفت بود، گفت: غرفه‌ها موظف به داشتن کپسول آتش‌نشانی هستند.

وی همچنین از خدمات رفاهی و امکانات مترو به خوبی یاد کرد و گفت: روز گذشته مدیرعامل شرکت مترو اعلام کرد در پنج‌شنبه اول برگزاری نمایشگاه یعنی 14 اردبیهشت ماه حدود 95هزار نفر از مترو وارد نمایشگاه شدند.

به گفته وی، ضمن اتخاذ تدابیر رفاهی در غرفه‌ها و با توجه به گرانفروشی آب معدنی در برخی سالن‌ها تدابیری اتخاذ شده تا در سالن‌ها آب معدنی زیر قیمت مصرف‌کننده ارائه شود.

وی به نامساعد بودن شرایط جوی طی چند روز گذشته هم اشاره کرد و گفت: شرایط جوی طی چند روز گذشته مساعد نبود ایز این رو مشکلاتی را در برخی بخش‌ها داشتیم که با مساعدت معاونت خدمات شهری در حال مرتفع شدن است.

اما مهمترین بخش نشست خبری اسماعیلی راد به ارائه گزارش تخلفات ناشران اختصاص داشت او در این خصوص گفت:‌در بخش ناشران آموزشی چند تذکر جدی ارائه شد زیرا برخی غرفه‌ها اقدام به تبلیغ کلاس‌های کنکور، عرضه پک‌های آموزش و ثبت‌نام این کلاس‌های کنکور می‌کردند که با آنها به شدت برخورد شد و این ناشران تذکر گرفتند. اما سایر تخلفات مربوط به فروش کتاب‌های غیر بود که اخطار کتبی برای رفع این تخلفات به غرفه متخلف ارائه شد تا ظرف 24 ساعت مسیر را اجرایی کند.

وی در مورد کتب ممنوعه که در نمایشگاه عرضه می‌شود هم گفت: در این راستا نیز تذکر جدی داده شده و از صبح امروز این امر با رصد بیشتری پیگیری می‌شود.

معاون اجرایی نمایشگاه از برپایی جلسات هیأت رسیدگی به تخلفات به صورت روزانه اشاره کرد و گفت: ناظرین ما از هیأت در سالن‌ها حضور دارند و بلافاصله گزارش‌ها ارائه می‌شود که به صدور حکم ختم می‌شود. این امر و مسیر در بخش ناشران خارجی هم بدین منوال است.

اسماعیلی راد عرضه کتب قاچاق را از موارد مهم دیگری دانست و گفت: این مسئله نیز از تخلفاتی است که به شدت با آن برخورد می‌کنیم. در اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان نیز این امر توسط مراجع قضایی پیگیری می‌شود .

وی کتاب‌سازی برخی ناشران برای حضور در نمایشگاه را از تخلفات دیگر دانست اما اسماعیلی راد در پاسخ به سوال خبرنگار فارس پیرامون تعداد تخلفات ناشران و اینکه آیا در راستای مباحث انتخاباتی تخلفاتی به هیأت گزارش شده و مصوبات و احکام صادر شده توضیح داد: به حدود سه یا چهار مورد از غرفه‌داران اخطار کتبی داده شده است.

وی پیرامون انتخابات هم گفت:‌آئین‌نامه تبلیغات انتخابات در شورای سیاست‌‌گذاری نمایشگاه مصوب شده و به غرفه‌داران ارائه گردیده از این رو تمامی غرفه‌داران  حاضر در نمایشگاه ملزم به عملی کردن آن هستند زیرا فضای نمایشگاه فرهنگی است و قرار نیست غرفه‌داران فضا را تبلیغاتی کنند. هر غرفه تخلفی داشته باشد بلافاصله پس از گزارشات با آن برخورد شده است.

وی پیرامون گزارش روز گذشته خبرگزاری فارس، در راستای تبلیغات ویژه یکی از غرفه‌ها برای نامزدی خاص گفت:‌ بلافاصله پس یاز دریافت این خبر از ادامه فعالیت اینگونه غرفه ممانعت به عمل آمد. هر چند غرفه کتابخانه ملی کتاب‌های دکتر روحانی را عرضه می‌کند اما جدا کردن قفسه با تدابیر انتخاباتی نسبت به تبلیغات ممکن بود شائبه‌هایی را به وجود آورد که به این غرفه تذکر داده شد اما برای یکی دیگر از غرفه‌داران که عکس نامزد خاص را توزیع می‌کرد با تذکر مواجه گردید.

وی پیرامون سوالی در راستای کف و سقف تخفیفات نمایشگاه گفت: این تخفیفات از 10 درصد آغاز و حداکثر تا 30 درصد خواهد بود بیش از این میزان تخلف بوده و قطعا برخورد می‌شود.

وی در پاسخ به سوال دیگر فارس مربوط به عدم آماده‌سازی برخی غرفه‌ها و جایگزینی ناشرانی که پشت درهای نمایشگاه مانده‌اند، گفت: اتفاق خوبی که امسال رخ داد این بود که روز پیش از آ‌غاز نمایشگاه با موافقت رئیس نمایشگاه کتاب و مدیر کمیته ناشران داخلی غرفه‌هایی که خالی بودند واگذار شدند که این  غرفه‌ها بین 40 تا 50 ناشر بودند.

وی در پایان سخنان خود پیرامون سرقت  کتاب و مواردی دیگر توضیح داد: تا این لحظه گزارشی از کمیته ناشران داخلی و یا بین‌الملل در این راستا نداشته‌ایم.ژ

اسماعیلی راد در توضیح کیفی‌سازی موقت نمایشگاه امسال گفت: چادرهای ناشران کودک از ترکیه و ناشران دانشگاهی و سایرین از شرکت سهلان ایرانی تأمین شده است. اما کیفیت سازه‌های داخلی نسبت به سال گذشته متفاوت بوده و درجه برتری بالاتری دارند.
خبر فوری

بالگرد حامل ابراهیم رئیسی در آذربایجان شرقی دچار سانحه شد/ تلفات جانی این حادثه مشخص نیست