۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶

درخواست بازشماری 10 درصد صندوق‌ها در جلسه شورای شهر

کد خبر : ۳۶۳۹۰۸
صراط: عضو شورای شهر تهران بر بازشماری 10 درصد صندوق‌های انتخابات شورا تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، مجتبی شاکری در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران گفت: 10 درصد صندوق شورا باید بازشماری شود و صورتجلسات آرا مانند سال 88 بر روی سایت قرار گیرد تا همه ببینند.

در ادامه اظهارات شاکری، چمران هم به روند شمارش آرا انتخابات شورا اعتراض کرد و گفت: صورتجلسات باید بازنگری و چند درصد از صندوق‌ها نیز بازشماری شوند.

شاکری در ادامه گفت: من از آقای روحانی و دولت می‌خواهم حقوق شهروندی رعایت شود، چرا صورت جلسه صندوق‌ها در معرض دید عموم قرار نمی‌گیرد؟ فرمانداری و وزارت کشور به دلایل مختلف از ارائه صورت جلسه طفره می‌روند، این در حالی است که در سال 88 همه صورتجلسه‌ها روی سایت قرار گرفت تا همه بتوانند ببینند.

این عضو شورای شهر نتیجه انتخابات را غیرقابل قبول دانسته و گفت: چگونه یک لیست می‌تواند سر تا پا رای بیاورد. تخلفات گسترده‌ای اتفاق افتاده، برای مثال در یک صندوق 3200 رای همه به لیست امید رأی دادند، این ممکن نیست.

او ادامه داد: نمی‌شود که آقایان آن قدر قدرت داشته باشند که با یک نفر شق‌القمر شود. این شرایط خطرناک است، پس از مدتی تصمیم می‌گیرند مشروعیت نظام را همه با این سیستم‌ها بسنجند.

این عضو شورای شهر با اشاره به اینکه من به نتایج باور ندارم، ادامه داد: 10 درصد صندوق‌ها باید دوباره شمرده شوند.

چمران رئیس شورای شهر نیز در ادامه گفت: ‌اصل بحث ما بودن و نبودن در شورا نیست شاید شورا از وجود ما اشباع شده اشت آنچه مطرح است اجرای مر قانون است و نباید بگذاریم اعتقاد مردم آسیب ببیند.

او ادامه داد: ما حتی حاضریم تعهد دهیم اگر آرا شمرده شود و نتیجه تغییر کند و ما به شورا راه یابیم، وارد شورا نشویم.

چمران با اشاره به اینکه این سیستم شمارش آرا ناشناخته است، تصریح کرد: آنها فقط یک مانیتور جلوی رویشان است و در حال رصد نتایج هستند، این امر خلاف قانون است بر اساس ماده 64 و 65 قانون شوراها فرماندار موظف است بر شمارش و نتایج آرا نظارت کند، حال اینکه سر هر صندوق چه اتفاقی افتاده است برای ما اهمیت ندارد. ما فقط قصد داریم اجازه ندهیم اعتماد مردم به انتخابات از میان برود و در همین راستا معتقدیم چند درصد از صندوق‌ها بازشماری شود با این حال هر چند نمی‌خواهیم نتایج تغییر کند.

در ادامه پیرهادی عضو دیگری شورای شهر تهران هم به روند شمارش ارا اعتراض کرد. او گفت که نتیجه انتخابات را قبول کرده‌اند، اما طبق قانون می‌خواهند به روند شمارش اعتراض کنند.

پیرهادی افزود: جریان اصلاحات باعث و بانی اتفاقات سال 88 است، اما جریان ما به خیابان نمی‌ریزد.