۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱

زنگنه: لجباز نیستیم/ جواب همه حرف‌ها را می‌دهیم

کد خبر : ۳۶۴۱۵۲
صراط: وزیر نفت در حاشیه امضای قرارداد ساخت خطوط لوله CRA گفت: اصلاح قراردادهای صنعت نفت نشان داد که وزارت نفت لجبار نیست و به گفته منتقدان دلسوز توجه می‌کند.

به گزارش فارس، بیژن زنگنه در مراسم امضای قرارداد ساخت لوله‌های CRA که میان شرکت ملی نفت ایران و کنسرسیومی از شرکت فولاد اصفهان و طوبا چک اسپانیا امضا شد با اشاره به اینکه به دو دلیل موافق نبودم این قرارداد در 10 روز گذشته امضا شود تصریح کرد: یکی از این دلایل اهمیت امضای این قرارداد بود که می‌ترسیدم در جریان انتخابات دچار حاشیه شود و دلیل دیگر این است که ممکن بود برخی اذعان کنند این قرارداد تبلیغاتی است.

زنگنه با اشاره به اینکه امروز سوم خرداد در تاریخ ایران به عنوان بازگشت خرمشهر به آغوش وطن است خاطرنشان کرد: امروز یکی از روزهای عزتمدانه ایران است و انتخابات ریاست جمهوری نیز عزت ایران را دو چندان کرد.

وی با تاکید بر اینکه روشنفکران منطقه به چنین مشارکتی در کشورشان غبطه می‌خورند اظهار داشت: ایران از نظر درک سیاسی یک کشور فرامنطقه‌ای است.

زنگنه با اشاره به اینکه ایران تمایل دارد با دنیا در ارتباط باشد، گفت: بسیاری از افراد می‌پنداشتند که پس از برطرف شدن تحریم‌ها توجه به ساخت داخل کم می‌شود اما من همواره بر این موضوع تکیه کرده که ما به دنبال انتقال دانش فناوری هستیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اگر تحریم‌ها وجود داشت نمی‌توانستیم خطوط لوله CRA را در کمتر از سه سال تولید کنیم گفت: از 2.5 سال پیش قرارداد ساخت 10 قلم کالای اساسی صنعت نفت امضا شد که امضای قرارداد امروز یکی از مهمترین این قراردادها و با ارزش 550 میلیون یورو است.

وی با تاکید بر اینکه من در زمان انتخابات به این موضوع پی بردم که چرا عده‌ای مخالف قراردادهای جدید هستند خاطرنشان کرد: این افراد واقعا کشور را به عقب انداختند و به مردم ضرر زدند که البته در این بین افرادی بودند که انتقادات آنها دلسوزانه بود.

وزیر نفت در ادامه با اشاره به اینکه وزارت نفت 55 بار قراردادهای جدید صنعت نفت را اصلاح کرد خاطرنشان کرد: این موضوع نشان می‌دهد که ما لجباز نیستیم.

وی با اشاره به اینکه ما جواب همه حرف‌ها را خواهیم داد خاطرنشان کرد: نمی‌شود هر کس بیاید و هر حرفی را بزند و ما چیزی نگوییم.

زنگنه در پایان تصریح کرد: ملت ما باید بدانند چه کسی به حرفی که می‌زند پایبند است و سیاست ما در دولت دوازدهم همین خواهد بود.