۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵

نقوی آمارهای انتخاباتی را شبهه‌ناک دانست

کد خبر : ۳۶۴۱۵۴
صراط: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مسئولان نباید با دادن آمارهای دارای شک و شبهه و حرف و حدیث موفقیت حضور پرشور مردم در انتخابات را تحت تأثیر قرار دهند و یک مناقشه عدد و رقمی درست کنند.

سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به ارائه آمار متناقض در خصوص انتخابات از سوی مسئولان گفت: ملت ایران در 29 اردیبهشت ماه حماسه‌ای بزرگ آفریدند و مشارکت بیش از 71 درصد ملت ایران در انتخابات برای نظام جمهوری اسلامی ارزشمند است و نشان داد جمهوری اسلامی ایران یک نظام پایدار و مردم‌سالار است.

وی افزود: مسئولان نباید با دادن آمارهای دارای شک و شبهه و حرف و حدیث موفقیت حضور پرشور مردم در انتخابات را تحت تأثیر قرار دهند و یک مناقشه عدد و رقمی درست کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: بازی کردن با اعداد و ارقام جایگاهی ندارد، به ویژه وزیر کشور که باید خیلی حواسش جمع و متوجه این مسائل باشد که نباید با اعداد و ارقام در بحث انتخابات بازی کرد و مشکلاتی را به وجود آورد؛ چراکه این نوع ارائه آمار عکس‌العمل ایجاد می‌کند.

نقوی در پایان با تأکید بر اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری به تفکیک استان‌ها، خاطرنشان کرد:‌ اگر که اعلام آرای مردم در انتخابات به تفکیک استان‌ها انجام شود، دیگر شاهد آمارهای متناقض نیز نخواهیم بود و از این گذشته این کار به شفافیت بیشتر هم کمک می‌کند.