۱۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۵

تعریف وتمجید جوانفکر از دستگاه قضا!

کد خبر : ۳۶۴۶۲
روزنامه های کشور در صفحات خود به برخی اخبار،مصاحبه ها و مطالب ویژه ای اشاره کرده اند که مرور آنها می‌تواند برای مخاطبان جذابیت داشته باشد.

به گزارش صراط به نقل از مهر، روزنامه های سراسری 90/7/13 به خبرها و گزارش های ویژه ای پرداخته اند که مهمترین آنها را مرور می کنیم:

گزارش مجلس از دست های پنهان دولتی در واردات سیگار

روزنامه خراسان درشنیده های خود نوشت:برخی نمایندگان عضو فراکسیون مبارزه با دخانیات مجلس در حال تهیه گزارشی هستند که در آن از ردپای واضح برخی مسئولان دولتی در حمایت از واردات سیگار سخن به میان آمده است. بنا بر بررسی های گردآورندگان این گزارش، تصمیم کاهش تعرفه واردات سیگارهای خارجی بر خلاف قوانین برنامه پنجم توسعه است.

دورخیز زمین خواران پس از مصوبه شورای عالی سینما

خراسان در خبر دیگری آورده : در حالی که بر اساس یکی از آخرین مصوبات شورای عالی سینما، مقرر شده سازمان منابع طبیعی نسبت به واگذاری زمین برای ایجاد شهرک‌ها، پردیس‌ها و مراکز خدمات سینمایی با ده درصد قیمت منطقه‌ای و اقساط حداقل بیست ساله به بخش‌خصوصی و تعاونی اقدام کند، گفته می شود برخی دلالان بخش زمین به دنبال سوء استفاده از این مصوبه برای دراختیار گرفتن زمین های مرغوب و تغییر کاربری آن هستند .

سیل بند ، ترک خورده بود !

حسین شریعتمداری با اشاره به گلایه های رهبرمعظم انقلاب از اجرا نشدن فرمان 10 ماده ای مقابله با مفاسد اقتصادی، در سرمقاله روزنامه کیهان نوشت : اگرچه سوءاستفاده کلان و 3هزار میلیارد تومانی از سیستم بانکی کشور، رخدادی تلخ و ناگوار است ولی عزم راسخ نظام در پی گیری قاطع و بی ملاحظه این پرونده، برخلاف آنچه دشمنان بیرونی با ذوق زدگی اعلام می کنند، نشانه روشن و بدون ابهامی از سلامت نظام است و گویای این واقعیت که اینگونه زشتی ها و پلشتی ها با نسخه حکومتی جمهوری اسلامی ایران ناسازگار است. شدت این ناسازگاری و ناهمخوانی را می توان از شدت برانگیختگی مسئولان بلندپایه نظام برای مقابله با آن مشاهده کرد.

ملاقات پنهان با عبدالله نوری تحت فشار افراطیون

روزنامه کیهان با اشاره به دیدار عبدالله نوری و سید محمد خاتمی نوشت: براساس خبر منتشره توسط رسانه های ضدانقلاب، در دیدار خاتمی با نوری، از آشوبگری جریان وابسته به اسرائیل و آمریکا در سوریه حمایت شده و از جمهوری اسلامی خواسته شده از حمایت خود نسبت به حاکمیت دمشق دست بردارد.

خبر منتشره در سایتهای جرس و گویانیوز حاکی از آن است که خاتمی و نوری بر انتخابات آزاد و آزادی بازداشت شدگان تاکید کرده اند.

تحرک انتخاباتی عبدالله نوری در آستانه انتخابات مجلس!

همچنین روزنامه اعتماد بااشاره به دیدارهای عبدالله نوری با چهره های سیاسی ، از جمله سید محمد خاتمی ، به نقل از یکی از نزدیکان عبدالله نوری نوشت: یکی از محوری‌ترین مباحثی که در دیدار باخاتمی صورت گرفته است مربوط به انتخابات مجلس است . اگرچه وزیر کشور خاتمی بر این اعتقاد است که باید از فضای انتخابات استفاده کرد اما تاکید دارد که برای ورود به عرصه انتخابات باید فرهنگ‌سازی صورت گیرد.

این مقاله با بیان اینکه زمزمه کاندیداتوری نوری در انتخابات ریاست‌جمهوری دور دهم مطرح بوده است(!) نوشت: وی اکنون در آستانه انتخاباتی دیگر همراه با سیدمحمد خاتمی سعی در بیان خواسته‌ها و مطالبات اصلاح‌طلبان دارند.

عقب‌نشینی از کشیدن دیوار بین احمدی‌نژاد و مشایی

روزنامه اعتماد با اشاره به مصاحبه مجتبی ذوالنور جانشین سابق نماینده ولی فقیه درسپاه با یکی از سایتهای خبری که گفته بود:«این باور را ندارم که راس جریان انحرافی رحیم‌مشایی است، چون به موضوع دیگری اعتقاد دارم که فعلا مصلحت بیان آن نیست» و سخنان آیت الله خوشوقت که توسط دفتر ایشان تکذیب شد؛ نوشت:آرام‌آرام اصولگرایان دارند از موضع قبلی خود مبنی بر تفاوت قایل شدن بین مشایی و احمدی‌نژاد کوتاه می‌آیند و اگر در دوره‌ای در پشت پرده‌ها نسبت به جدا بودن خط فکری رییس‌جمهور و مسوول دفترش دچار تردید می‌شدند حالا این تردید‌ها را عیان‌تر می‌گویند تا جایی که مصاحبه می‌کنند و می‌گویند مشایی بیش از حد بزرگ شده و باید سر رشته را در جایی دیگر جست‌وجو کرد.

تعریف وتمجید جوانفکر از دستگاه قضا!

علی اکبر جوانفکر در سرمقاله روزنامه ایران با اشاره به افزایش دفعات حضورش در یکی از شعبه های دادسرای مطبوعات نوشت:برخی می‌گویند که دستگاه قضایی رسیدگی به پرونده‌ها را به کندی انجام می‌دهد، میلیون‌ها پرونده در نوبت رسیدگی قرار دارند و بسیاری از مراجعین از بلاتکلیف ماندن گله‌مند هستند، اما تجربه عملی بنده در دستگاه قضایی چنین چیزی را نه تنها تأیید نمی‌کند بلکه برعکس گویای سرعت عمل ستودنی دستگاه قضایی است! وقتی ویژه‌نامه خاتون منتشر شد، هنوز روز به غروب آفتاب نرسیده بود که رسانه‌های ارتباط جمعی از اعلام جرم دادستان محترم علیه بنده خبر دادند و فردای آن روز نیز احضاریه بازپرس محترم را دریافت کردم! آیا این سرعت عمل قابل تقدیر نیست؟! روز شنبه همین هفته در سرمقاله روزنامه  ، فقط به طرح سؤال از رئیس محترم قوه قضائیه درباره شکایت از یک توهین پرداختم بدون آن‌که واقعاً اراده‌ای برای انجام چنین کاری داشته باشم. هنوز 24 ساعت از انتشار سرمقاله نگذشته بود که دادستان محترم شکایت دیگری را علیه بنده تسلیم شعبه بازپرسی کرد و در آن، این اتهام را مطرح کرد که «زبانم لال و قلمم شکسته!» به رئیس محترم قوه قضائیه توهین کرده‌ام. آنقدر به این شعبه رفته ام  که به قاضی گفتم دستور دهید یک صندلی در اتاق به من بدهند!

زنبیل گذاری مردم برای درمان !

روزنامه جوان نوشت : این روزها فقط کافی است برای چند دقیقه به ویژه در ساعات صبح به یکی از مراکز تامین اجتماعی محل اقامت خود مراجعه کنید تا با صحنه هایی از صف های طولانی زن و مرد ، پیر و جوان و دختر و پسر مواجه شوید که در انتظار گرفتن نوبت برای پزشک یا آزمایشگاه هستند . نکته قابل توجه در این مراکز این است که به تازگی برخی مدیران مراکز درمانی تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی ، برای فرار از خدمات رسانی به مراجعه کنندگان ، از آنها خواسته اند برای گرفتن نوبت پزشک یا آزمایشگاه تنها در ساعات اولیه صبح مراجعه کنند .

تایید شکایت مشایی از برخی فعالان سیاسی

فهرست اسامی منتشر شده از مسوولان کشوری و لشکری سابق که عنوان شد اسفندیار رحیم‌مشایی رییس دفتر احمدی‌نژاد از آنها شکایت کرده از سوی وکیل مدافع او تکذیب شد. علی‌اصغر حسینی وکیل رییس دفتر احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با روزنامه شرق خبر منتشر شده ، درباره اسامی افرادی که مشایی از آنها شکایت کرده را رد کرد و گفت همه این اسامی در فهرست شکایت مشایی نیستند و مشخص نیست از کجا چنین فهرستی ، تهیه و منتشر شده است. وکیل مشایی البته حاضر به رد تمامی اسامی نشد و تایید کرد که از برخی افراد نام برده شده شکایت شده اما از برخی دیگر نه!


 

نظرات بینندگان
علي
|
Australia
|
۱۵:۵۶ - ۱۳ مهر ۱۳۹۰
۰
۰
خدا شر اين فتنه را از سر دولت پاك دكتر بردارد انشاالله