۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۲

انسان چه زمانی از خاک ایران به فضا اعزام خواهد شد؟

معاون سازمان فضایی در خصوص ماهواره‌هایی که در نوبت پرتاب هستند و اعزام انسان به فضا از خاک ایران توضیحاتی را ارائه داد.
کد خبر : ۳۶۵۱۹۵
صراط: معاون سازمان فضایی در خصوص ماهواره‌هایی که در نوبت پرتاب هستند و اعزام انسان به فضا از خاک ایران توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدهمایون صدر معاون سازمان فضایی ایران صبح امروز در مراسم امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین این سازمان و شرکت ملی پست با اشاره به پرتاب ماهواره‌های مختلف در طی سال‌های گذشته اظهار کرد: اتفاقات خوبی در خصوص اتمام پروژه‌های مختلف فضایی در سال گذشته رخ داده و پروژه ماهواره‌ای شریف سِت تحت عنوان ماهواره دوستی مجوزهای لازم را اخذ کرده است.
 
وی بیان کرد: ماهواره دانشجویان امیرکبیر تا آخر خرداد ماه امسال آماده می‌شود و همچنین ماهواره ناهید ۱ به وسیله پژوهشگاه فضایی ایران در ۶ ماهه اول سال به اتمام خواهد رسید و پروژه ناهید ۲ نیز قراردادش با پژوهشگاه فضایی به امضاء رسیده است.
 
صدر عنوان کرد: بزرگترین پروژه ماهواره‌ای کشور تحت عنوان پارس ۱ با همکاری ۵ دانشگاه آغاز شده و کار فاز طراحی مقدماتی آن از طریق کنسرسیوم این پروژه ادامه پیدا می‌کند.
 
وی یادآور شد: پروژه پرتاب انسان به فضا یک بحث و قرار گرفتن انسان در مدار مطلب دیگری است، اما بطور کلی پروژه در مدار قرار دادن انسان در حدود ۲۰ میلیارد دلار هزینه می‌برد و این کار در صورتی اتفاق می‌افتد که کلیه زیرساخت‌های کشور توسعه پیدا کرده باشند که در این صورت نیاز به ۲۰ سال بازسازی و توسعه تکنولوژی و زیرساخت‌های کشور است.