۱۴ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۶

ابومازن فقط به دنبال افزایش محبوبیتش است

رییس کمیته بین المللی "تربیت برای صلح" ایتالیا با اشاره به منافع آمریکا در رژیم صهیونیستی گفت: ارائه این طرح در این بازه زمانی نشان می دهد که ابومازن تنها در پی کاهش انزجار فلسطینیان از عملکرد خود است.
کد خبر : ۳۶۶۱۱

 

به گزارش صراط  به نقل از مهر، پروفسور "ماسیمو دسانتی" در حاشیه پنجمین همایش بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در رابطه با پیوستن بسیاری از کشورها به قطار شناسایی کشور مستقل فلسطین گفت: بسیار خوب است که بسیاری از اعضای سازمان ملل تصمیم گرفتند کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند، اما متاسفانه این اقدام نمادین بوده و هیچ تفاوتی در اصل موضوع نمی کند و حتی اگر فلسطین به عنوان یک کشور مستقل شناخته شود، حقوق فلسطینیان از جمله حق بازگشت آوارگان محقق نمی شود.

رییس کمیته بین المللی "تربیت برای صلح" ایتالیا افزود: البته از این طریق می توان به آمریکا گفت که باید دست از حمایت رژیم صهیونیستی بردارد، زیرا جهانیان از اقدامات تجاوزکارانه این رژیم به ستوه آمده اند و ایالات متحده باید تلاش های واقعی را برای ازسرگیری مذاکرات سازش انجام دهد و این یک پیروزی بزرگ برای فلسطینیان است.

ماسیمو دسانتی تاکید کرد: عاشق فلسطین و مردم آن هستم، زیرا فلسطینیان برای رسیدن به اهداف خود، آزادی و داشتن کشوری مستقل و توجه جهانیان به اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی تلاش می کنند.

وی در رابطه با اظهارات اخیر دولت آمریکا در این باره که امنیت رژیم صهیونیستی خط قرمز این کشور است، گفت: آمریکا همیشه از اسرائیل حمایت کرده و این موضوع جدیدی است، در حقیقت می توان گفت واشنگتن و تل آویو منافع مشترکی با یکدیگر دارند.

ماسیمو دسانتی در پاسخ به این پرسش که "چرا ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین طرح شناسایی دولت فلسطین را در این بازه زمانی ارائه کرد؟" اظهار داشت: دلیل این اقدام را باید در داخل فلسطین جستجو کرد؛ فلسطینیان در حال حاضر از ابومازن به عنوان یک نماینده واقعی که در پی تحقق خواسته های آنها است، یاد نمی کنند.

وی افزود: هر روز میزان محوبیت ابومازن کاهش می یابد و ارائه طرح شناسایی دولت فلسطین در واقع تاکتیک وی برای بالا بردن میزان محوبیت خود در میان فلسطینیان است.