۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۸
حاجی دلیگانی: حادثه تروریستی تهران دستاورد سفر ترامپ به منطقه است

جزئيات بيشتر از شهداي حادثه و ابعاد ماجرا در گفتگوی صراط با نماينده‌ای كه دو عضو دفترش شهيد شدند/ ممكن است روی كليپ پخش‌شده از تروريست‌ها صدا گذاشته باشند

حاجی دلیگانی گفت: ممکن است بر روی کلیپی که از تروریست‌ها در فضای مجازی پخش شده است صدا گذاشته شده باشد تا هویت اصلی آنها شناسایی نشود، لذا نمی‌شود از روی یک صوت هویت و اصلیت آنها را مشخص کرد.
کد خبر : ۳۶۶۴۰۵
گروه سیاسی صراط - حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده ای که دو نفر از کارمندان دفترش در حادثه تروریستی امروز مجلس به شهادت رسیدند و فیلم منتشرشده توسط داعش از دفتر او گرفته شده بود، در مورد انگیزه و ریشه‌های حادثه امروز توضیحاتی ارائه کرد.

حاجی دلیگانی در گفتگو با صراط با اشاره به حادثه تروریستی تهران اظهار کرد: این حادثه دستاورد سفر ترامپ به منطقه است، در واقع ترامپ منافع اقتصادی خود را از عربستان برد و نقشه راه به دست تروریست‌های منطقه داد.

وی افزود: حمایت امریکا از عربستان و دیگر کشورهای منطقه سبب این فاجعه در کشورهای ما شده است.

نماینده شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس با اشاره به واکنش ایران در برابر این حمله تروریستی گفت: بخش دفاع و امنیت ایران چنان فریادش را بر سر خورده باقی مانده داعش و تروریست‌های منطقه می‌زند که اینها از منطقه حذف و به زباله دان تاریخ فرستاده شوند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ممکن است بر روی کلیپی که از تروریست‌ها در فضای مجازی پخش شده است صدا گذاشته شده باشد تا هویت اصلی آنها شناسایی نشود، لذا نمی‌شود از روی یک صوت هویت و اصلیت آنها را مشخص کرد.

حاجی دلیگانی با اشاره به انتخابات پرشور ایران و برگزاری باعظمت مراسم ارتحال حضرت امام خمینی(ره) از سوی مردم، به صراط گفت: ما تجربه این را داریم که هر زمان مردم ایران در سطح جهان هنرنمایی کردند دشمنان به دنبال این بودند که این شیرینی را به کام مردم تلخ کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: در واقع داعش بخاطر ایران و نابودی این کشور شکل گرفت و در این سال‌ها در سوریه و عراق متوقف شده بود.

نماینده دوره نهم و دهم مجلس شورای اسلامی با اشاره به اداره صحن مجلس در کمال آرامش توسط آقایان پزشکیان و لاریجانی گفت: برخلاف بیرون صحن اصلی مجلس در کمال آرامش کار خود را دنبال کرد و همان موقع که بنده موقعیت سخنرانی داشتم گفتم که این فتنه‌ها زیر سر امریکا و رژیم وابسته به آن یعنی آل سعود است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس عنوان کرد: علی جواد زارع از رزمندگان بسیجی و جانباز دفاع مقدس که در حدود 53 سال سن داشتند مسئولیت دفتر بنده را برعهده داشتند که در این حادثه تروریستی جان خود را از دست دادند.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: وی اهل اسدآباد بود که مدت‌ها در تهران زندگی می‌کرد و بسیار انسان پاسخگو و زرنگی بودند که همیشه با روی خوش با ارباب رجوع برخورد می‌کردند و از طلوع آفتاب به مشکلات مردم رسیدگی می‌کرد و لحظه‌ای را برای خدمت به خلق خدا از دست نمی‌داد.

وی در مورد دیگر عضو دفترش که در این حادثه جان خود را از دست داد گفت: حجت الاسلام سید مهدی تقوی یک روحانی باعلم بودند که فعالیت قرآنی داشتند و در حدود 4 ماه از سمت جهادانشگاهی در دفتر اینجانب مشغول به فعالیت شده بودند.

نماینده دوره نهم و دهم مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرح حادثه تروریستی در دفترکارش گفت: ساعت 8:30 صبح در دفتر جلسه‌ای داشتیم که زمانیکه صحن علنی مجلس آغاز شد من دفتر را ترک کردم و سایر افراد برای مطالعات بیشتر در اتاق باقی ماندند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: زمانی که سر و صدا می‌شوند به حاضران در اتاق‌ها اعلام می‌شود که به درون اتاق‌ها رفته و در را ببندند که مزدوران قفل در اتاق را به شلیک گلوله می‌شکند و از 3 نفر فرد حاضر در دفتر 2 نفر آنها را شهید می‌کنند و به سراغ سایر اتاق‌ها می‌روند.