۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷

پادرمیانی تیلرسون جواب نداد/ تصویب تحریم روسیه با فقط 2 رای منفی

کد خبر : ۳۶۷۵۳۸
صراط: وزیر امور خارجه آمریکا همزمان با موافقت سناتورهای آمریکایی با تحریم‌های جدید علیه روسیه از کنگره خواست تا به کاخ سفید اجازه دهد درباره روسیه انعطاف‌پذیری داشته باشد.

به گزارش فارس، «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه از قانونگذاران این کشور خواست تا در خصوص روسیه به کاخ سفید اجازه دهند انعطاف پذیری داشته باشد.

این درخواست وزیر خارجه آمریکا شب گذشته در حالی مطرح شد که مجلس سنای آمریکا به اتفاق آرا با لایحه تحریم‌های جدید روسیه موافقت کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «شینهوا»، تیلرسون در جلسه استماع کنگره گفت:‌ «من از کنگره می‌خواهم تا این مسئله را تضمین کند که هر قانونی [که تصویب می‌شود] به رئیس جمهور آمریکا اجازه می‌دهد انعطاف پذیری داشته باشد تا تحریم‌ها [علیه روسیه] را هماهنگ با تحقق ضروریات آنچه همواره یک موقعیت دیپلماتیک فعال است، پیش ببرد.»

وزیر خارجه آمریکا در شرایطی که بر ضرورت پاسخگو نگه داشتن روسیه در خصوص مداخله ادعایی این کشور در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تأکید می‌کند به اهمیت «گفت‌وگوی سازنده» با روسیه نیز اشاره کرد.

قانونگذاران آمریکایی شب گذشته با 97 رای موافق و فقط 2 رای مخالف، با اتفاق آراء دو حزبی (دموکرات و جمهوری‌خواه) خواستار تصویب جریمه‌های مالی و تحریم‌های اقتصادی بر روسیه در کنگره شدند و با اضافه شدن متمم تحریم‌های روسیه به لایحه تحریم‌های ایران موافقت کردند.

طرح جامع تحریم‌های ایران که اکنون در صحن سنا به بحث گذاشته شده، تا پایان هفته جاری و به دلیل حاصل نشدن توافق، صبح روز پنجشنبه (به وقت محلی) وارد مرحله تعیین قوانین رای‌گیری خواهد شد.

رای‌گیری بر سر تصویب طرح تحریم‌های ضد روسیه اما برای چند ماه بخاطر عدم حمایت سناتورهای ارشد جمهوری‌خواه از آن به تعویق افتاده بود. این سناتورها قصد داشتند به دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا فرصت کافی جهت بهبود روابط با روسیه دهند.
برچسب ها: صراط آمریکا روسیه