۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸

جریمه یک شبکه به خاطر انتشار تصاویر دردناک از حادثه تروریستی

کد خبر : ۳۶۷۸۲۱
صراط: فارس نوشت: شورای عالی صوت و تصویر فرانسه در گزارشی از جریمه شبکه دو تلویزیون فرانسه به دلیل انتشار تصاویر خانواده‌ها و نزدیکان قربانیان حمله تروریستی نیس در حالت شوک بلافاصله پس از وقوع حمله خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شورای عالی صوت و تصویر فرانسه با صدور بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد:  متأسفانه شبکه دو تلویزیون فرانسه در دو نوبت اقدام به پخش تصاویر حضور خانواده‌ها و نزدیکان قربانیان حمله تروریستی 14 ژوئیه 2016 شهر نیس در وضعیت شوک بر سر پیکرهای بی جان عزیزان خود دقایقی پس از وقوع این حمله کرد.

این شبکه تلویزیونی همچنین در گزارش ویژه خود اقدام به پخش گفت‌وگوی خود با مردی کرد که نزدیک پیکر بی جان همسر خود نشسته بود و در وضعیت بسیار نامناسبی روحی قرار داشت.

در جریان حمله تروریستی مرگبار شهر نیس در شب جشن ملی فرانسه که گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت، 86 نفر بر اثر حمله یک فرد تونسی‌الاصل به نام «محمد الحوائج بوهلال» با یک کامیون 16 تنی به سمت مردمی که برای شرکت در جشن ملی فرانسه در بلوار «پرومناد دزآنگله» تجمع کرده بودند، جان خود را از دست داده و بیش از 400 نفر نیز مجروح شدند که 38 نفر از قربانیان این حمله را اتباع خارجی 19 کشور مختلف تشکیل می‌دادند.

این حمله‌ نشان داد که به رغم برقراری وضعیت فوق‌العاده در فرانسه، این وضعیت نتوانسته مانع از فعالیت افراد و گروه‌های تروریستی و تأمین امنیت شهروندان و گردشگران شود و تروریست‌ها به رغم تدابیر کنترلی دولت فرانسه باز هم توانستند حملات خود را عملی کرده و عده زیادی را به کام مرگ بکشانند.