۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲
هاشمی چشم بسته غیب گفت!

اظهارات متناقض درباره جلسه منتخبان شورای شهر/ "برادرِ جونیور" را به بهشت راه نمی‌دهند؟

محسن هاشمی که برادرش مهدی هاشمی معروف به جونیور همچنان دوران محکومیت خود در زندان را سپری می کند، با بیان یک اصل بدیهی چشم بسته غیب گفته(!) و اعلام کرده است که "انتخاب شهردار موضوعی است که باید با اجماع یا نظر اکثریت اعضای شورای شهر انجام شود!".
کد خبر : ۳۶۷۸۴۴
گروه سیاسی صراط - منتخبان شورای شهر پنجم  پس از برگزاری جلسه اخیر خود برای تعیین سازوکار انتخاب شهردار، روایت های متفاوتی از آن ارائه کرده اند.

 به گزارش صراط، در حالی که موضوع محوری این روزهای منتخبان شورای شهر، تصمیم گیری در خصوص امکان یا عدم امکان نامزدی محسن هاشمی برای شهرداری است، خود او اشاره ای به این مسئله نکرده و صرفا به کلی گویی درباره جلسه مذکور پرداخته است.

محسن هاشمی که برادرش مهدی هاشمی معروف به جونیور همچنان دوران محکومیت خود در زندان را سپری می کند، با بیان یک اصل بدیهی چشم بسته غیب گفته(!) و اعلام کرده است که "انتخاب شهردار موضوعی است که باید با اجماع یا نظر اکثریت اعضای شورای شهر انجام شود!".

در همین حال، افشین حبیب زاده، جزییاتی از جلسه اخیر منتخبان شورای شهر در دفتر احمد مسجدجامعی  را روایت کرده که بر اساس آن، "مقرر شد هر عضو شورا سه نفر را به عنوان داوطلب برای شهرداری تهران معرفی و پیشنهاد کند. از میان کاندیداها هر کسی که حداقل ۵ رای کسب کند، وارد لیست اولیه کاندیدهای شهردار تهران خواهد شد."

به این ترتیب، اگر انشعابات داخل شورای شهر به صورت حزبی عمل کنند، احتمالا احزاب کارگزاران و اتحاد ملت می توانند گزینه های اصلی شهرداری تهران را معرفی کنند که معرفی محسن هاشمی از سوی کارگزاران محتمل است.

با این وجود، زهرا نژاد بهرام منتخب دیگر شورای شهر به موضوعی اشاره کرده است که بر اساس آن محسن هاشمی اجازه کاندیداتوری برای شهردار شدن را ندارد.

به گفته او، در جلسه قبلی منتخبان شورا مخالفت با حذف ماده 16 میثاق نامه که تأکید بر عدم خروج منتخبان شورای شهر برای قبول مسئولیت‌های دیگر ازجمله شهردار شدن 11 به 10 رأی مثبت آورده شده است.

به بیان ساده تر، 11 نفر از منتخبان، مخالف شهردار شدن یکی از اعضای شورای شهر از جمله محسن هاشمی هستند.

بر اساس اظهارات نژادبهرام، محسن هاشمی نمی تواند کاندیدای شهرداری شود. با این حال اگر به هر دلیل این اتفاق رخ دهد می توان این گونه تعبیر کرد که 11 نفر مخالف شهردار شدن او هستند. این آرا البته می تواند تا روز رای گیری کمی جابجا شود اما از آنجا که بر اساس قانون، خود محسن هاشمی در صورت نامزدی نمی تواند در فرایند انتخاب شهردار شرکت کند، جبران این رای، به جلب نظر دست کم دو مخالف نیاز دارد.

آنچه مسلم است اینکه شورای شهر پنجم با وجود یکدست بودن در همان گام اول و حتی قبل از تشکیل اولین جلسه در مورد محوری ترین موضوع خود، به اختلاف خورده و معلوم نیست با ادامه روند فعلی چه سرنوشتی در انتظار آن خواهد بود.
نظرات بینندگان
روح هاشمی در بهشت است وشما در جهنم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۸ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۶
۱۰
۴
به قول ریس جمهور جهانی تان جناب احمدی نژادبهتر است آب بریزید آنجایی که می سوزد.......
محمدمهدی جعفریان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۶ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۶
۱۰
۳
بنام خدا.تا کی می‌خواهید بغضتان را نسبت به مرحوم هاشمی رفسنجانی با این نوع تیتر زدن ها نشان بدهید؟یا اینکه از مردمی عصبانی هستید که فرزند صالح ایشان را با بالاترین رأی،منتخب خودشان نمودند.والله قسم انصاف چیز خوبی است اگر حداقل خود را آزاده میدانید.یاحق
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۱۶ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
۱۱
۳
باز هم مثل سليطه ها دهن به فحاشى باز كردى صراط ؟! كدوم انسان بى شخصيتى تيتر توهين آميز رو تنظيم كرده ؟! چرا اينقدر بى تربيت و هتاكيد ؟! گناه هاشمى و اصلاح طلبها نيست خودتون هم بهتر ميدونيد ملت با اردنگى بدرقه تون كردند ، بجاى اين دهن دريدگى ها و پاچه گرفتن ها بهتره به توصيه رئيس ورشكسته تون اوس محموت عمل كنيد، آب درمانى معجزه ميكنه، اگر محل سوختگى وسيع بود پماد هم خوبه ، هر دو را با هم استعمال كنيد !
علی
|
Germany
|
۰۹:۳۵ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
۹
۳
سوزش بی پایان از باخت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۵ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
۷
۱
صراط آتش به اختیار این روزا نمیدونم چرا احساس کرده بودن که به فکر رفته ای و تغییراتی اساسی شما رو در برگرفته و آینده کشور و اتحاد و همدلی برات مهم شده . اما مایوسم کردی. هاشمی یا هر کسی شهردار بشه طبق نظرات این شورا باید کار کنه . بگرد راه کار بده که مشکلات شهری در چه صورتی حل بشه . فردی فکر نکن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۴ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
۶
۱
به این جمله توجه کنید:صراط، نظراتی را که حاوی توهین، هتاکی و افترا باشد را منتشر نخواهد کرد
اکنون یک بار دیگر متن تحلیلی را که نوشته اید مطالعه نمایید و متوجه شوید که خود شما به چه میزان به این اصل توجه کرده اید. ان شاء الله خداوند ما را لحظه ای به خودمان وامگذارد. خدا نکند جزء کسانی باشیم که به آن چه می گویند خودشان عمل نمی کنند
خدا نگهدارتان باشد
سلام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۳ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
۹
۱
صراط جان
یک بار دیگه خبر رو بخون
فکر نمیکنی جز توهین هیچ هدفی دیگه توی خبر نیست
چه ربطی به جونیور داره خبر
کجا داری میری
باشهردار شدن هاشمی مخالفی قشنگ تر بگو
لطفا