۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹

نظر فلاحت‌پیشه درباره حمله موشکی سپاه/ تغییر راهبردی آشکار

کد خبر : ۳۶۸۰۸۸
صراط: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی حمله موشکی ایران به مواضع تروریست‌ها را یک تغییر راهبردی آشکار دانست و گفت: ایران تاکنون فقط کمک‌های مستشاری در عراق و سوریه انجام می‌داد.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌و‌گو با فارس، اظهار داشت: حمله موشکی ایران به مواضع تروریست‌ها در واقع نخستین اقدام نظامی علیه تروریست‌های تکفیری بود و یک علامت راهبردی در مورد تحولات منطقه است.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در داخل مرزهای کشور موشک‌های پیشرفته و دقیقی را به سوی تروریست‌های تکفیری شلیک کرد و این یک تغییر راهبردی آشکار است، چرا که ایران تاکنون فقط کمک‌های مستشاری در عراق و سوریه انجام می‌داد.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه پس از اقدام داعش و حادثه تروریستی اخیر در تهران، این اقدام جدی رخ داد، گفت: ایران قادر است به هر پایگاه دشمن تا شعاع 2 هزار کیلومتری موشک‌های قوی شلیک کند و این دارای یک پیام روشن برای دشمن است که ایران با اقتدار مواضع متجاوزان را در هم می‌کوبد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، داعش را هدفی نزدیک برای موشک‌های ایران بیان کرد و متذکر شد: حامیان داعش باید بدانند ایران اسلامی با اقتدار توان مقابله با دشمنان و متجاوزان را دارد و در هم کوبیدن تروریست‌های تکفیری یک موضوع روحیه‌بخش برای تمامی دوستان و ملت ایران است.

فلاحت‌پیشه با تاکید بر اینکه ایران پس از دوران هشت ساله جنگ تحمیلی و مظلومیتی که در آن‌زمان به‌دلیل تجهیزات کم نظامی داشت، امروز با نسل پیشرفته موشک‌هایی قدرت مانور دارد که ساخت داخل است، عنوان کرد: موشک‌های ایران با قدرت رادارگریزی و مانوری که دارد می‌تواند بسیار قوی عمل کند.

وی وجود چنین تجهیزات پیشرفته موشکی و نظامی ساخت داخل را یک پشتوانه محکم بیان کرد که می‌تواند توازن منطقه‌ای را به نفع ایران تغییر بدهد و تصریح کرد: برنامه ساخت موشک شهاب 4 توسط ایران در سال 2001 متوقف شد،‌ چراکه حوزه‌های فراتر از 2 هزار کیلومتر حوزه راهبردی سیاسی ما است.

این مسؤول با هشدار به بازیگران موذی جهان استکبار در منطقه مبنی بر اینکه دشمنان بدانند ایران قادر است هر نوع تهدیدی را با قاطعیت پاسخ بدهد، بیان کرد: اقدام ایران در قالب منشور ملل متعهد کاملا قانونی است و حق دارد علیه دشمنانی که دست به حمله و تهاجم زده‌اند، مقابله به مثل کند.
برچسب ها: صراط فلاحت پیشه