۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱

اعلام نتایج انتخابات کرمانشاه پس از 6 مرحله بازشماری

کد خبر : ۳۶۸۰۹۲
صراط: نتایج قطعی و نهایی پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر کرمانشاه پس از گذشت یک ماه و بازشماری آرای صندوق‌ها در 6 مرحله باتوجه به اعتراض شدید کاندیداها به نتایج انتخابات، امروز از سوی مسؤولان استانی اعلام شد.

به گزارش فارس، نتایج پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر کرمانشاه، تابع بخش مرکزی شهرستان به تایید نهایی و قطعی هیات نظارت بر انتخابات رسیده است.

بر اساس این گزارش، پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی هم‌زمان با انتخابات ریاست جمهوری در 29 اردیبهشت ماه سال‌جاری برگزارش شد، که تاکنون به دلیل اعتراض شدید برخی کاندیداها به نتایج انتخابات، صندوق‌های شمارش آرا در فرمانداری کرمانشاه، بیش از 6 مرحله مورد بازشماری قرار گرفت.

نتایج نخستین بازشماری با وجود اعتراض‌های شدید نامزدها تنها گویای جابه‌جایی 2 نفر از اعضای اصلی در ردیف اعضای اصلی و علی‌البدل شورای اسلامی شهر کرمانشاه شد و در هر مرحله از بازشماری صندوق‌ها شمارش 10 درصد از آرای مردم اعدام گردید تا جایی که در مرحله پنجم منجر به بازشماری کل آرا انتخابات با حضور نمایندگان معترض کاندیداها و مسؤولان استانی شد.

به اذعان فضل‌الله رنجبر فرماندار کرمانشاه، تعدادی از کاندیداهای شورای شهر کرمانشاه به نتایج شمارش آرا معترض بودند که تمامی 446 صندوق اخذ رای انتخابات شورای اسلامی شهر کرمانشاه در حضور هیأت نظارت استان و شهرستان، نماینده دادستانی، هیأت اجرایی، بازرسان ویژه و هیأت بازرسی شهرستان بازشماری شده و نتایج بازشماری 50 کاندیدای نخست انتخابات در هیأت عالی نظارت استان مورد بررسی قرار گرفت.

گفتنی است، پیش از این طی 6 مرحله تعدادی از صندوق های انتخابات شورای شهر کرمانشاه با توجه به اعتراض برخی از نامزدها بازشماری شده است.

شعبه‌های اخذ رای ثابت و سیار در شهر کرمانشاه برای جمع آوری آرای مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا با توزیع برگه‌های تعرفه در انتخابات 29 اردیبهشت انجام گرفت.