۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰

نوبخت: باید قدردان رشادت سپاه بود

کد خبر : ۳۶۸۲۵۱
صراط: سخنگوی دولت گفت: پاسخی که نیروهای مسلح و سپاه عزیز به تروریست های داعش دادند، نمادی از اقتدار ملی است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما محمد باقر نوبخت در نشست خبری هفتگی خود افزود: اگر 29 اردیبهشت به عنوان نمادی از انسجام ملی معرفی شود، پاسخی که نیروهای مسلح و سپاه به تروریستها دادند نمادی از اقتدار ملی است.
 
وی افزود: این اقتدار نشان می دهد که فقط در جهت امنیت ملی نیست بلکه فراتر از امنیت ملی ما ، امنیت منطقه بود.
 
سخنگوی دولت با بیان اینکه داعش یک گروه تروریستی است اظهار داشت: داعش تروریست است و امنیت منطقه را مخدوش کرده است.
 
نوبخت افزود: این امر نشان داد ایران در راه مبارزه با تروریستها، امنیت منطقه را در برنامه دارد و همسایگان ایران باید از این اقدام خرسند باشند.  

وی تاکید کرد: باید قدردان راهنمایی های مقام معظم رهبری و رشادتهای فرزندان ما در سپاه و نیروهای مسلح بود.
 
سخنگوى دولت ادامه داد: سربازان خوشنام و گمنام امام زمان (عج) توانستند با شناسایی کانونهای وارداتی و برخورد با انها اقدامات شفافی انجام دهند.
 
نوبخت تصریح کرد: با وحدت ملی توانستیم شرایط امنیت ملی را فراهم کنیم.
 
 
 از همه فعالیت های موشکی سپاه و نیروهای مسلح پشتیبانی می کنیم
 
سخنگوی دولت گفت: دولت از همه فعالیت های موشکی سپاه و نیروهای مسلح پشتیبانی می کند و هیچ محدودیتی برای تقویت بنیه دفاعی کشور قائل نیست.
محمدباقر نوبخت  افزود: دولت از هر فعالیتی در این عرصه چه به صورت مطالعاتی و چه به صورت اجرایی دفاع می کند و توان دفاعی کشور ما قابل انعطاف با هیچ یک از دول خارجی به خصوص آمریکا نیست.
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی باید صرفاً به منافع ملی و امنیت ملی خود توجه کرده و امنیت ملی ما به هیچ وجه مخل امنیت کشورهای همسایه نبوده و نخواهد بود.
سخنگوی دولت افزود: ما به مواضع خود با قدرت ادامه خواهیم داد.


1622 میلیارد تومان اعتبار به بخش آب سیستان اختصاص یافت
 
سخنگوی دولت گفت : هزار و  622میلیارد تومان به موضوع آب و 175 میلیارد تومان به موضوع برق در استان سیستان و بلوچستان از سوی دولت اختصاص یافت.
 محمدباقر نوبخت در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران افزود: وزیر نیرو در سفری که به استان سیستان و بلوچستان داشت ،گزارشی به هیئت وزیران ارائه داد و سازمان برنامه و بودجه مسئول اجرایی کردن طرح مورد نظر شد.
وی ادامه داد: 9 مورد از مشکلات ذکر شده در حوزه آب و 3 مورد در حوزه برق بوده است.
سخنگوی دولت گفت : بهمن سال گذشته نیز رئیس جمهور سفری به خوزستان داشت و 10 هزار میلیارد تومان به سه طرح آب ، فاضلاب و برق این استان اختصاص یافت که اقدامات اجرایی آن از اسفند ماه آغاز شد.

اختصاص اعتبار به برنامه های کاهش آسیب های اجتماعی
 
سخنگوی دولت گفت: دولت در سال 95 ، دو هزار و 477 میلیارد تومان به شورای اجتماعی برای اجرای برنامه های کاهش آسیب های اجتماعی اختصاص داد و نتایج سرمایه گذاری را دریافت کرد.
 محمدباقر نوبخت  افزود: دیروز جلسه شورای اجتماعی با حضور رئیس جمهور تشکیل شد و گزارشی از عملکرد این شورا ارائه شد.
وی ادامه داد: طبق گزارش ارائه شده در حوزه خشونت شاخص هایی بیان شد و نسبت تغییر آنها در سال 95 نسبت به 94 بیان شد که نشان دهنده مقابله با خشونت بود.
سخنگوی دولت گفت: در این شاخص ها و در موضوع قتل با 7 درصد کاهش روبرو بودیم، در حوزه نزاع و درگیری ها 15 درصد کاهش، در حوزه شرارت ها منفی 25 درصد کاهش، درخصوص مسائل اخلاقی و آنچه مربوط به مزاحمت نوامیس است 22 درصد کاهش، در موضوعات تجاوز به عنف 17 درصد کاهش، در موضوعات ناموسی 8 درصد کاهش و در سرقت با 3 درصد کاهش روبرو بوده ایم.
نوبخت افزود: در شورای اجتماعی که برای کاهش آسیب های اجتماعی و عوارض حاشیه نشینی تشکیل شده بود 10 دستگاه وزارت آموزش و پرورش، وزارت تعاون و امور اجتماعی، بهزیستی، ستاد مبارزه با مواد مخدر، سپاه پاسداران، بسیج، نیروی انتظامی، وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی مأموریت هایی را دریافت کردند.
وی با اشاره به اینکه اگر تمرکز و سرمایه گذاری درخصوص این آسیب های اجتماعی کنیم شاهد بهبود شاخص ها خواهیم بود گفت: ما از وضع شاخص ها راضی نیستیم اما روند شاخص ها نشان می دهد که با بوجود آوردن فضای مناسب می توانیم شاهد موفقیت بیشتر آنها در سال 96 باشیم.

پیام شفاهی رئیس جمهور به قطر درباره امنیت منطقه بود
 
سخنگوی دولت گفت : پیام شفاهی رئیس جمهور به قطر درخصوص امنیت منطقه و روابط دوجانبه بود.
محمدباقر نوبخت افزود: همیشه کشور قطر درخصوص مباحث منطقه ای موضع معقولی دارد.
وی گفت : ما به هیچ وجه از کشورهای خودکامه منطقه مثل عربستان دفاع نمی کنیم.
 
بانک مرکزی از حقوق سپرده گذاران دفاع می کند
 
سخنگوی دولت گفت: ادغام بانک ها و موسسات قدرت عملیات آنها را افزایش می دهد.
محمدباقر نوبخت در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت موسسه مالی و اعتباری ثامن الائمه و موسسات مالی و اعتباری دیگر افزود: با توجه به  اینکه بانک مرکزی اطلاع رسانی لازم را در این زمینه انجام داد باید گفت بانک مرکزی در کنار سایر تعهداتش در دولت یازدهم، دو تعهد کاملا برجسته را بر عهده داشت که یکی از آنها ساماندهی بازار غیرمتشکل پولی و نهادهایی بود که مجوز لازم را ندارند.
وی ادامه داد: بانک مرکزی حتی این برنامه خود را در شورای عالی امنیت ملی ارائه و این شورا نیز در جهت پشتیبانی از  بانک مرکزی تصمیمات لازم را ابلاغ کرد.
سخنگوی دولت با بیان اینکه من دو واژه مجوزهای لازم و کافی را به کار بردم اظهار داشت: مجوز لازم باید وجود داشته باشد و مجوز کافی نیز نشان می دهد این مقدار از حجم فعالیت هایی که در حال اجراست واقعا متناسب با همین مقدار مجوزهایی است که اخذ شده و یا یک مجوزی از وزارت تعاون برای یک شرکت تعاونی و یا فعالیت مالی تعاونی اخذ شده و سپس به فعالیت های بانکی تبدیل شده است.
نوبخت افزود: به همین دلیل از بانک مرکزی این انتظار وجود دارد که با دقت این مسائل را دنبال کند و این اقدامی نیست که از سوی بانک مرکزی انجام گرفته در راستای تقویت نظام بانکی است که با ادغام بانک ها و موسسات بتواند قدرت عملیات آنها را افزایش دهد و این اقدامات را در چارچوب قوانین و مقررات بانک مرکزی انجام می دهد.
وی اظهار داشت: متاسفانه این اقدام با نوعی مقاومت همراه بود که آثارش را بر روی سپرده گذاران بر جای می گذارد، البته القائاتی که انجام می شود و نگرانی مردم بجاست اما تحریک کردن این افراد در این راستا برای جلوگیری از اقدامات بانک مرکزی ضرورت اینکه بانک مرکزی با اطلاع رسانی های دقیق تر که انجام می دهد بتواند این دو هدفی را که هم متشکل کردن بازارهای غیرمتشکل پولی و همچنین در ساماندهی بانک ها و تقویت آنها از جهت مالی است انجام دهد.
سخنگوی دولت افزود: مدیریت این موضوع یعنی به جای اینکه ما صدها موسسه نصف و نیمه داشته باشیم که هر یک آسیب های خود را داشته باشند، چند یا چندین موسسه قدرتمند با بنیه مالی قوی داشته باشیم.
نوبخت تاکید کرد: به همه افرادی که در این موسسات سپرده دارند اطمینان می دهم که نگران نباشند و قطعا بانک مرکزی در جهت استیفای حقوق آنها، اقدامات لازم را انجام می دهد.
سخنگوی دولت تصریح کرد: در همه جای دنیا اگر همه مردم با هم به بانک ها مراجعه کنند و پول خود را مطالبه کنند، هیچ بانکی نمی تواند بلافاصله همه مطالبات را پرداخت کند زیرا آنها پول افراد را نزد خود نگه نمی دارند بلکه این پول را به دیگران می دهند تا بتوانند از سود آن برای پرداختن تسهیلات به سپرده گذاران استفاده کنند و همیشه بخش قابل توجهی از این پول ها به تسهیل گیرندگان داده می شود.
وی تصریح کرد: از این جهت باید همان نظام و قواعد منطقی در نظام بانکی را ملاک عمل قرار دهیم.
سخنگوی دولت تاکید کرد: بار دیگر تاکید می کنم که سپرده گذاران نگران نباشند و بانک مرکزی از حقوق آنها دفاع می کند.
برچسب ها: صراط نوبخت