۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷

افزایش نظارت‌ها در دستگاه قضایی کشور

کد خبر : ۳۶۸۲۶۴
صراط: سخنگوی قوه قضاییه گفت: تلاش شد شعبات در حد امکان در راستای رسیدگی به قاچاق کالا، مواد مخدر، مسایل محیط زیست، کشتیرانی و هوا و فضا و امور پولی و بانکی به صورت تخصصی رسیدگی شود.

به گزارش فارس، حجت الاسلام محسنی اژه‌ای در ادامه نشست خبری خود که به مناسبت تشریح برنامه‌های هفته قوه قضاییه برگزار شد با اعلام این مطلب افزود: یکی از مسایلی که در سال ٩٥ مورد اهتمام بود ارایه خدمت بهتر و علمی تر به مردم بود.

وی افزود: در همین راستا ٨٤ هزار و ٨٠٨ نفر ساعت در سال ٩٥ آموزش به ضابطین داده شد و این در حالی است که ٢ میلیون و ٤٣٠ هزار نفر ساعت آموزش به کارمندان و قضات شوراهای حل اختلاف سراسر کشور داده شد.

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: اقدام دیگر که برای خدمت بهتر انجام شد، تخصصی کردن رسیدگی به پرونده های حقوقی و کیفری بود.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: تلاش شد شعبات در حد امکان در راستای رسیدگی به قاچاق کالا، مواد مخدر، مسایل محیط زیست، کشتیرانی و هوا و فضا و امور پولی و بانکی به صورت تخصصی رسیدگی شود.

وی ادامه داد: موضوع دیگر توجه و تقویت هرچه بیشتر نظارت بود و دادستانی کل کشور بعد از تصویب قانون جدید نظارت خود را بر دادسراها و ضابطین افزایش داد.

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: نظارت دیوان عالی کشور بر محاکم هم بیشتر شده است.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: دیوان عالی کشور به عنوان بالاترین مرجع قضایی سال گذشته نظارت خود را هم الکترونیکی هم میدانی تقویت کرد.

وی تصریح کرد: همچنین نظارت حفاظت اطلاعات قوه قضاییه تشدید شد.
برچسب ها: صراط قوه قضاییه