۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹

اتهام جدید دولت انگلیس درباره آتش سوزی برج گرنفل

کد خبر : ۳۶۸۲۶۶
صراط: بی‌بی‌سی گزارش داد اسنادی به دست آورده که نشان می‌دهد کارشناسان از سال‌ها پیش به وزرای دولت انگلیس درباره در خطر بودن جان مردم در برخی برج‌ها هنگام وقوع آتش‌سوزی هشدار داده بودند.

به گزارش فارس، شبکه خبری بی‌بی‌سی گزارش داد نامه‌هایی فاش شده‌ که بر اساس آن معلوم می‌شود چهار وزیر دولت انگلیس به طور جداگانه، درباره وقوع آتش‌سوزی در برج‌هایی مانند گرنفل که هفته گذشته سوخت، هشدار دریافت کرده بودند.

سایت شبکه خبری بی‌بی‌سی نوشت، اسنادی در دست دارد که در آن به دولتمردان درباره عدم امنیت برای مردم با قواعد و مقررات آتش‌نشانی هشدار داده شده و تاکید کرده بود، باید اقدامات بیشتری برای محافظت از مردم انجام بگیرد.

بی‌بی‌سی افزود، بر اساس این نامه‌ها مشخص می‌شود سال‌هاست که کارشناسان نگران امنیت برج‌ها در انگلسی بوده‌اند.

همچنین بعد از یک آتش‌سوزی مرگبار در جنوب لندن که سال 2009 به وقوع پیوست، پیشنهادهایی به وزرای دولت برای حفظ جان مردم ساکن این برج‌ها داده شد اما مسئولان از اجرای آن چشم‌پوشی کرده و با وجود وعده دولت برای بازنگری مقررات آتش‌نشانی در سال 2013 چینن اقداماتی تاکنون عملی نشده است.

بی‌بی‌سی ادامه داد، نامه‌های متعددی به وزرای دولت انگلیس فرستاده شده و درباره تراژدی‌های دیگر هشدار داده شده بود اما چهار وزیر کابینه که این نامه‌ها را دریافت کردند، برای بهبود مقررات اقدامی نکرده‌اند.

بامداد چهارشنبه گذشته یک برج 24 طبقه در لندن آتش گرفت و به مدت 30 ساعت سوخت. تا کنون مرگ 79 تن از ساکنان آن اعلام شده و به دلیل احتمال ریزش هنوز آتش‌نشانان نمی توانند وارد خرابه ساختمان شوند تا اجساد احتمالی دیگر ساکنان را پیدا کنند.
برچسب ها: صراط گرنفل