۱۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۵

فلسطین عضو دائم یونسکو شد

ریاد منصور نماینده فلسطین در سازمان ملل گفت: موضوع فلسطین باید در داخل سیستم سازمان ملل حل شود. یونسکو محلی است که ما می توانیم جایگاه به حق خود را در میان سایر کشورها به عنوان عضو دائم به دست آوریم.
کد خبر : ۳۶۸۳۲
باوجود مخالفت شدید آمریکا و اروپا، فلسطین برای عضویت دائم در سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی یونسکو موافقت مورد نیاز را دریافت کرد، این درحالی است که واشنگتن برسر این اقدام تهدید به قطع بودجه این نهاد سازمان ملل کرده است.

به گزارش صراط، مهر به نقل از منابع اینترنتی، ریاد منصور نماینده فلسطین در سازمان ملل گفت: موضوع فلسطین باید در داخل سیستم سازمان ملل حل شود. یونسکو محلی است که ما می توانیم جایگاه به حق خود را در میان سایر کشورها به عنوان عضو دائم به دست آوریم.

کمیته اجرایی یونسکو با درخواست فلسطین برای عضویت دائم این سازمان موافقت کرد، این تصمیم مورد حمایت 40 کشور و مخالفت چهار کشور عضو آمریکا، آلمان، رومانی و لیتوانی قرار گرفت.

عضویت فلسطین در سازمان یونسکو موجب می شود مقامات فلسطینی بتوانند حفظ اماکن تاریخی فلسطین را در چارچوب این سازمان فرهنگی دنبال کنند. این عضویت همچنین شرایط درخواست طبقه بندی بناهای فلسطین را به عنوان اماکنی که در فهرست میراث جهانی قرار دارد را فراهم می کند.

سازمان ملل درحال حاضر درخواست فلسطین را برای عضویت دائم بررسی می کند.
برچسب ها: فلسطین یونسکو