۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰

ارتش سوریه پس از ۵ سال به دیرالزور رسید

کد خبر : ۳۶۹۲۹۱
صراط: نیروهای ارتش سوریه و همپیمانان آنها با تسلط بر ریف جنوب شرقی دیرالزور، برای نخستین بار در ۵ سال گذشته موفق شدند خود را به مرزهای این استان برسانند.

به گزارش فارس، نیروهای ارتش سوریه و همپیمانان آن روز گذشته بر منطقه «الوشاش»، «سد الوعر»، «وادی الوعر» در مرز با عراق مسلط و موفق شدند خود را به مرزهای اداری استان دیرالزور و ریف جنوب شرقی آن در نزدیکی مرز با عراق برسانند و نیروهای همپیمان آنها نیز از محور جنوبی در مسافت 140 کیلومتری شهر البوکمال قرار بگیرند.

پایگاه خبری سوری «ورلد نیوز» خبر داد که نیروهای ارتش سوریه با تسلط بر این مناطق برای نخستین بار طی 5 سال گذشته وارد ریف جنوب شرقی دیرالزور شدند و به مرز این استان  رسیدند.

فعالان سوری می‎گویند پیشروی استراتژیک نیروهای ارتش سوریه در دیرالزور این فرصت را ایجاد کرد که دامنه حضور نظامی آنها در مرزهای عراق و سوریه گسترش یابد. مسافت دایره حضور آنها در مرزها اکنون به حدود 85 کیلومتر رسیده است و نیروهای سوری در فاصله حدود 12 کیلومتری ایستگاه «التی تو» در ریف جنوب شرقی دیرالزور قرار دارند.

از سوی دیگر، نیروی هوایی ارتش سوریه روز گذشته منطقه ریف دیرالزور را بمباران کرد که در پی آن ده‌ها نفر از عناصر تروریستی کشته و یا زخمی شدند.

مرکز اطلاع رسانی نظامی ارتش سوریه «الاعلام الحربی» گزارش داد که نیروهای ارتش سوریه و همپیمانان آن بر منطقه «الضلیعات» در مرزهای اداری استان دیرالزور مسلط شدند.

منابع میدانی در این باره گزارش دادند که جنگنده های سوریه چندین حمله هوایی به مواضع تروریست‌ها در منطقه «محیمیده» در ریف غربی دیرالزور و همچنین مناطق «الرشدیه»، «خسارات»، «الکنانات» و «الحویقه» در داخل شهر دیرالزور انجام دادند.

عناصر تروریستی داعش طی 24 ساعت گذشته نیز چندین گلوله خمپاره به سمت مناطق تحت محاصره شهر دیرالزور انجام دادند که در پی آن چهار نفر از حمله دو کودک کشته و 14 نفر دیگر زخمی شدند.

دیرالزور در شرق سوریه در واقع دومین پایگاه اصلی تروریست‎های داعش در این کشور پس از الرقه محسوب می شود که اخیرا مواضع آنها در این شهر هدف حملات موشکی ایران قرار گرفته است.