۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴

10 رکوردی که مسی حسرت شکستن آنها را دارد +تصاویر

نگاهی داریم به 10 رکورد مهمی که ستاره آرژانتینی هنوز نتوانسته است به نام خود ثبت کند.
کد خبر : ۳۶۹۷۸۴
صراط: نگاهی داریم به 10 رکورد مهمی که ستاره آرژانتینی هنوز نتوانسته است به نام خود ثبت کند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران ، لیونل مسی ستاره آرژانتینی تیم بارسلونا که چند روز پیش تولد 30 سالگی خود را جشن گرفت بدون شک یکی از برترین فوتبالیست های تمام تاریخ است و رکوردهای زیادی تاکنون توسط او شکسته شده اند اما هنوز رکوردهایی هستند که مسی حسرت شکستن آنها را دارد.

10 رکوردی که مسی حسرت شکستن آنها را دارد +تصاویر

 نگاهی داریم به 10 رکورد مهمی که ستاره آرژنتینی هنوز نتوانسته است به نام خود ثبت کند.

1-بیشترین تعداد بازی برای بارسلونا

 با وجود اینکه لیونل مسی از سنین نوجوانی در بارسلونا حضور دارد و 583 بار با پیراهن این تیم به میدان رفته است اما هنوز از نظر تعداد بازی در رده چهارم قرار دارد.

دو تن از بازیکنانی که در این رکورد نامشان بالاتر از مسی قرار گرفته است یعنی ژاوی  که با 767 بازی برای بارسلونا رکورددار است و کارلوس پویول دیگر در این باشگاه حضور ندارند اما اینیستا با 630 بازی هنوز یکی از بازیکنان تاثیرگذار بارسا است و مسی برای شکستن این رکورد خاص باید همچنان منتظر بماند.

 10 رکوردی که مسی حسرت شکستن آنها را دارد +تصاویر

2-بیشترین تعداد گلزنی برای بارسلونا در جام حذفی اسپانیا

 به نظر می رسد دستیابی به این رکورد برای ستاره آرژنتینی آسان تر باشد زیرا او تاکنون در رقابت های جام حذفی اسپانیا(کوپا دل ری) 44 گل به ثمر رسانده و تنها 21 گل با جوزپ سامیتیر که در سال های 1919 تا 1932 در بارسلونا حضور داشت و در طول تاریخ برگزاری این رقابت ها رکورددار گلزنی با پیراهن بارسلونا است فاصله دارد.

3-بیشترین تعداد بازی برای تیم ملی آرژانتین

 اگر چه مسی در حال حاضر بهترین گلزن تاریخ تیم ملی آرژانتین است اما در تعداد بازی هایش با پیراهن این تیم رکورددار نیست و در رده بندی رکوردداران بیشترین تعداد بازی برای تیم ملی آرژانتین با 118 بازی پشت سر زانتی و ماسکرانو قرار دارد. زانتی بازنشسته 143 بازی با پیراهن  آرژانتین انجام داد و ماسکرانو نیز با انجام 136 بازی در تعقیب اوست.

 10 رکوردی که مسی حسرت شکستن آنها را دارد +تصاویر

4- رکورد گلزنی برای تیم ملی آرژانتین در جام جهانی

 در ادوار مختلف جام جهانی تاکنون مسی در 14 بازی که با پیراهن تیم ملی آرژانتین به میدان رفته تنها موفق به زدن 5 گل شده است. این رکورد با 10 گل در اختیار گابریل باتیستوتا است و مسی هنوز فرصت دارد تا با درخشش در جام جهانی آینده که در روسیه برگزار می شود بتواند به بهترین گلزن تیم ملی کشورش در ادوار مختلف جام جهانی تبدیل شود.

 10 رکوردی که مسی حسرت شکستن آنها را دارد +تصاویر

5- رکورد گلزنی در لیگ قهرمانان اروپا

 ستاره آرژانتینی در بسیاری از زمینه ها با کریستیانو رونالدو پرتغالی رقابتی شدید دارد. گلزنی در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا یکی از آنها است، رونالدو تاکنون با زدن 105 گل بهترین گلزن لیگ قهرمانان اروپا لقب گرفته است و مسی با 94 گلی که به ثمر رسانده به دنبال اوست.

6- بیشترین تعداد گل در شش لیگ برتر اروپا

 یکی دیگر از جدال های مسی و رونالدو بر سر دست یافتن به رکورد گلزنی در شش لیگ برتر اروپایی است. رونالدو که پیش از پیوستن به رئال مادرید در لیگ های پرتغال و انگلیس حضور داشته است با 372 گل در صدر جدول گلزنان اروپا قرار دارد و مسی با زدن 349 گل در رقابت با رونالدو است.

10 رکوردی که مسی حسرت شکستن آنها را دارد +تصاویر 

7- بیشترین هت تریک در لالیگا

 هت تریک کردن در فوتبال یکی از پدیده های کمیاب و نادر است و هر بازیکنی نمی تواند در یک بازی سه گل به ثمر برساند اما این کار برای مسی چندان هم سخت نیست. ستاره آرژانتینی تا کنون 26 بار در لالیگا هت تریک کرده است اما در ثبت این رکورد به نام خود ناکام مانده و پایین تر از کریستیانو رونالدو قرار گرفته است. رونالدو با 32 هت تریک در لالیگا رکورددار است.

8- رکورد گلزنی پیاپی در بازی های خانگی لالیگا

 با اینکه مسی رکوردهای زیادی را در لالیگا به نام خود ثبت کرده اما رکورد گلزنی در بازی های خانگی لالیگا با 18 گل در اختیار ماریانو مارتین بازیکن پیشین آبی و اناری پوشان است. دستیابی به چنین رکوردی نه تنها برای مسی بلکه برای هر بازیکن دیگری بسیار دشوار است.

9- بیشترین تعداد بازی برای بارسلونا در فینال لیگ قهرمانان اروپا

 رکورد حضور در فینال لیگ قهرمانان اروپا با پیراهن بارسلونا اکنون با 4 بازی در اختیار اینیستا است. اینیستا در فینال سال های 2006، 2009، 2011 و 2015 برای تیمش به میدان رفت و مسی نیز در این سالها همراه با او بود اما ستاره آرژانتینی در فینال سال 2006 بسیار جوان بود در دیدار برابر آرسنال در ترکیب بارسا قرار نگرفت.

 10 رکوردی که مسی حسرت شکستن آنها را دارد +تصاویر

10- رکورد حضور در ال کلاسیکو

 مسی در حال حاضر با به ثمر رساندن 16 گل بهترین گلزن تاریخ ال کلاسیکو است اما هنوز موفق به شکستن رکورد بیشترین تعداد بازی در این رقابت حساس نشده است.

مانوئل سانچز بازیکن پیشین رئال مادرید با 43 حضور در ال کلاسیکو در این زمینه رکورددار است و مسی و راموس مدافع رئال مادرید هر دو تاکنون 34 بار در ال کلاسیکو حضور داشته اند.