۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱
ایزدی:

تحریم‌های اخیر گسترده‌تر از تحریم‌های قبل از برجام است

کد خبر : ۳۷۰۰۷۳
صراط: عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با اشاره به بهانه تراشی‌های آمریکا در حوزه حقوق بشر برای تحریم‌ ایران گفت: تحریم‌های اخیر بسیار گسترده‌تر از تحریم‌های قبل از برجام است و آمریکا به بهانه حقوق بشر، حقوق بشر را نقض می‌کند.

به گزارش فارس، همایش «ایالات متحده، حقوق بشر و گفتمان سلطه» توسط مرکز تحقیقات و سیاست خارجی دیپلماسی عمومی دانشگاه تهران و همکاری دانشکده مطالعات جهان و انجمن ایرانی مطالعات جهان با موضوع «ایالات متحده، حقوق بشر و گفتمان سلطه» با حضور جمعی از متخصصان حقوق بشر دانشگاه‌های داخل و خارج کشور برگزار شد.

فواد ایزدی عضو هیات علمی دانشگاه تهران در این همایش با اشاره به ترورهای مردم ایران توسط منافقین و دشمنان و همچنین با اشاره به کمک آمریکا به صدام در زمان جنگ گفت: کشور ما متهم به نقض حقوق بشر است، در قانونی که اخیرا آمریکا تصویب کرده به بهانه حقوق بشر بوده است. آمریکا به بهانه حقوق بشر دارد حقوق بشر را نقض می‌کند.

وی افزود: تحریم‌های اخیر که توسط آمریکا تصویب شده بسیار گسترده‌تر از تحریم‌های قبل از برجام است. کشور ما باید در برابر اتهاماتی که در رابطه با حقوق بشر زده می‌شود از خودش دفاع کند و در این رابطه ما در داخل کشور مشکلی نداریم. مشکل ما در خارج کشور است و دیپلماسی عمومی در این حوزه باید جدی‌تر اقدام کند.

وی تاکید کرد: دشمنان ما با یک مجموعه با قدرت مالی بالا به صورت جدی علیه ایران کار می‌کنند آنها یک گفتمان علیه ما ایجاد کرده‌اند و ما نیز باید همین کار را انجام دهیم و در حوزه بین‌المللی جدی‌تر وارد شویم.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری همایش تاکید کرد: اساتیدی که امروز از آمریکا و  کشورهای دیگر در این همایش حضور دارند هم به خودشان کمک می‌کنند و هم به ایران و با وجود اینکه حضور در ایران باعث می‌شود ورود به آمریکا برایشان مشکل شود در این همایش حضور یافتند.

ایزدی ادامه داد: گفتمانی که علیه ما ایجاد شده راهی برای اصلاح ندارد مگر اینکه مسئولان ما جدی‌تر وارد عمل شوند. ما باید مقابل به مثل کنیم.

وی در ادامه به مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و گفت: بعد از این مذاکرات و توقف صنعت هسته‌ای، آمریکا دیگر بهانه هسته‌ای ندارد و بحث حقوق بشر یکی از موارد اصلی است که می‌خواهند در مورد آن کار کنند و ما باید با برنامه‌ریزی در این رابطه اقدامات جدی‌تری داشته باشیم.
برچسب ها: صراط آمریکا تحریم