۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱

لوده‌ها "کمدی" شده‌اند

کارگردان "شاخ کرگدن" گفت: فیلمنامه‌های این آثار با بهره‌گیری از الفاظ رکیک و مبتذل فضای مجازی شکل گرفته و همان الفاظ کارگردانی شده و تشکیل یک فیلم سخیف را می‌دهند که متاسفانه در فروش هم موفق است.
کد خبر : ۳۷۱۰۱۶
صراط: کارگردان "شاخ کرگدن" گفت: فیلمنامه‌های این آثار با بهره‌گیری از الفاظ رکیک و مبتذل فضای مجازی شکل گرفته و همان الفاظ کارگردانی شده و تشکیل یک فیلم سخیف را می‌دهند که متاسفانه در فروش هم موفق است.

محسن محسنی‌نسب کارگردان سینما که هم‌اکنون فیلم "شاخ کرگدن" را در صف اکران دارد در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان، درخصوص آخرین مراحل ساخت فیلم "شعله کندو" گفت: "شعله کندو" همچنان از ابتدای سال برای دریافت پروانه ساخت در ارشاد بوده و هنوز جوابی برای ما نیامده است. البته خدا را شکر که در این مسیر از سوی فارابی قول‌های مساعدی برای تامین بخشی از بودجه ساخت این اثر به ما داده شد.
 
وی درباره مشکلات سینمای اکشن و افت محسوس این ژانر در سالهای اخیر افزود: مشکل اصلی این است که ما تکنولوژی و تجهیزات سینمای اکشن روز دنیا را در اختیار نداریم و باید گفت که سینمای اکشن در کشورمان از لحاظ نرم‌افزار و سخت افزار بسیار فقیر است.
 
کارگردان یاس‌های وحشی با انتقاد از روند تولید در سینما تصریح کرد: مشکلات مالی هم همواره گریبان‌گیر سینمای اکشن بوده و هست. کارگردان یک بازیگر لوده و نه کمدین را به لوکیشن خیابان آورده و با امکاناتی بسیار کم جلوی دوربین می‌برد تا به زور جوک‌های مسخره و لوده بازی مخاطب را خندانده و فروش میلیاردی داشته باشد. با این نوع سازوکار تولید در سینمای کمدی چه دلیلی دارد که تهیه‌کننده به سراغ فیلم‌های دیگر برود و خود را درگیر سختی‌های ساخت سینمای اکشن کند؟ این نوع از سینمای کمدی پرفروش در تهیه‌کنندگان تاثیر منفی گذاشته و آنها را به سمت فیلم‌های راحت کشانده است.
 
وی در مورد استقبال مردم از سینمای اکشن در سالهای اول انقلاب اضافه کرد: مردم نشان داده‌اند که سینمای اکشن را دوست دارند و این ژانر مخاطب فراوانی را در ایران گرد هم می‌آورد اما سینمای اکشن سرمایه‌گذاری و بودجه می‌خواهد. این روزها سینمای کمدی دست همه را بسته است. فیلمنامه‌های این آثار با بهره‌گیری از الفاظ رکیک و مبتذل فضای مجازی و تلگرام شکل گرفته و همان الفاظ زشت به هم وصل شده و به اصطلاح بعد از کارگردانی تشکیل یک فیلم سخیف را می‌دهند که متاسفانه در فروش هم موفق است. نباید با تولید چنین آثاری توقع مخاطب از سینما را سطحی کرد.
 
محسنی‌نسب درباره وجود بازیگران تخصصی سینمای اکشن خاطرنشان کرد: ما زمانی بازیگران بزرگی همچون جشمید هاشم‌پور را در این ژانر داشتیم و حالا باید به دنبال استعدادهای جوان باشیم تا اتفاقات تازه‌ای را به وجود بیاوریم. در حال حاضر بازیگران خوب اکشن ما هاشم‌پور، جعفر دهقان و جهانبخش سلطانی سن و سال بالایی دارند و ما باید تلاش کنیم چهره‌های جدیدی را به سینمای اکشن ایران معرفی کنیم.
برچسب ها: صراط