۱۸ مهر ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۳

رشوه انگلیس به شاهزادگان سعودی

روزنامه ساندی تایمز نوشت: این شرکت وابسته به شرکت بزرگ EADS که هواپيماهاي ايرباس توليد مي کند؛ ميليون ها پوند به افرادي از خاندان حاکم درعربستان براي امضاي قراردادي به ارزش دو ميليارد پوند (بيش از سه ميليارد دلار) پرداخت کرده است. روزنامه "ساندی تایمز" از رشوه میلیونها پوندی یک شرکت انگلیسی به شاهزاده سعودی برای بستن قراردادی امنیتی -نظامی به ارزش سه میلیارد دلار خبر داد.
کد خبر : ۳۷۱۱۲

به گزارش صراط به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، روزنامه ساندی تایمز نوشت: این شرکت وابسته به شرکت بزرگ EADS که هواپيماهاي ايرباس توليد مي کند؛ ميليون ها پوند به افرادي از خاندان حاکم درعربستان براي امضاي قراردادي به ارزش دو ميليارد پوند (بيش از سه ميليارد دلار) پرداخت کرده است.

دفتر جرائم مالي بزرگ جزئياتي درباره واريز ميليون ها پوند به حسابي در سوئيس در چارچوب قراردادي بين عربستان و وزارت دفاع انگليس در اختيار دادستان کل انگليس قرار داده است.

براساس اين قرارداد؛ يکي از شرکت هاي وابسته به شرکت EADS کار نوسازي سيستم ارتباطات گارد ملي عربستان و ارتباطات کاخ هاي پادشاهي اين کشور را انجام مي دهد.

ساندی تایمز نوشت: دو کارمند اين شرکت توجه مديريت را به اين موضوع جلب کردند که پرداخت هايي که بين سالهاي 2007 و 2010 میلادی صورت گرفته است، برخلاف قانون است اما کارمند ديگري از اين دو کارمند خواست سکوت کنند تا شرکت امکان برنده شدن در یک مناقصه براي ارائه 179 هواپيماي سوخت رسان به هواپيماهاي جنگي در آسمان را به نفع وزارت دفاع آمريکا "پنتاگون" از دست ندهد.