۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷
لاله افتخاری: ۲۰۳۰ را امضا نمی‌کنیم

حجاب برای آزار زنان نیست/ حاضریم به دنیا سند بدهیم

کد خبر : ۳۷۱۵۵۸
صراط: نماینده سابق مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: حجاب برای آزار زنان نیست بلکه در راستای حفظ کرامت و عفت زنان است.در واقع، رعایت «عفاف و حجاب» یکی از ابزارهای حفظ کانون گرم خانواده است.

به گزارش فارس، کارگاه آموزشی عفاف و حجاب با حضور جمعی از بانوان فعال در سازمان اوقاف و امور خیریه در آستان مقدس امامزاده داوود(ع) برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که با قرائت قرآن کریم آغاز شد لاله افتخاری نماینده سابق مردم در  مجلس شورای اسلامی و شیدا نیکو روین مستندساز شبکه ۲ سیما به سخنرانی پرداختند.

افتخاری در این نشست گفت: در قرآن تکلیف زنان در باب حجاب مشخص شده است.

وی افزود: در قرآن به جلباب یعنی حجاب برتر و چادر اشاره شده است، حجاب برای آزار زنان نیست بلکه در راستای حفظ کرامت و عفت زنان است.

نماینده مردم تهران در  مجلس نهم شورای اسلامی اظهار داشت: کشورهای نظیر آمریکا کنوانسیون رفع تبعیض می‌نویسند اما خود با این ادعا که ما قانون برتر داریم اسنادی همچون ۲۰۳۰ را امضا نمی‌کنند.

وی بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد که به کل دنیا سند ارائه دهد با توجه به اینکه سابقه ۱۴ قرن تمدن عظیم  اسلامی را دارد.

در ادامه  این مراسم شیوا نیکو روین مستندساز شبکه دو گفت: طی سفرهای فراوانی که به سایر کشورها داشتم؛ زنان زیادی را مشاهده کردم که با همتی بالا دنبال حجاب و عفافی هستند که ما به راحتی با انقلاب بدست آوردیم.

وی افزود: در کشورهای مسلمان و غیرمسلمان با توجه به نگاه دینی تعریف خانواده متفاوت است.

این مستندساز با اشاره به علت هدف قرار دادن کانون خانواده توسط دشمن در کشور ما، عنوان کرد: اگر خانواده فروپاشد ارزش ها معلق می شود، خانواده مرکزی برای انتقال ارزش‌ها به نسل‌های آینده است.

نیکوروین با بیان اینکه دشمن با ایجاد نظام فردگرایانه خانواده را از متلاشی می کند، گفت: یکی از ابزارهای حفظ کانون گرم خانواده رعایت عفاف و حجاب است، دشمن سال ها است که دارد تلاش می‌کند این مساله مهم را کم رنگ جلوه دهد.

در ادامه بانوان به زیارت سرداب امامزاده داوود(ع) مشرف شده و با قرائت دعای توسل و زیارت امین الله این نشست به کار خود پایان داد.